"יאיר השולחן" אבן העזר

ספר חדש שיצא לאור - 'יאיר השולחן', סיכומים על חלק אבן העזר, מאת הרב יאיר וסרטיל, רב משיב באתר ובוגר הכולל לדיינות של ישיבת בית אל.

2 דק' קריאה
yeshiva.org.il

חלק "אבן העזר" בשולחן ערוך היה בעבר נחלת לומדים מועטים, אולם כיום ישנה התעוררות ולומדים רבים מתחילים ללמוד חלקי חושן משפט ואבן העזר, ואף קמים כוללים רבים ללימודי דיינות. על רקע זה יצא לאור ספר חדש המהווה על שני כרכיו בשורה של ממש ללומדי "אבן העזר".


הספר שחובר על ידי הרב יאיר וסרטיל - משיב באתר "ישיבה", בוגר כולל הדיינות של ישיבת בית אל וכעת ר"מ בישיבה – נקרא "יאיר השולחן" כהסבר המחבר בהקדמתו, משום שהספר נועד להאיר את דברי השולחן ערוך ונושאי כליו ולהגישם בפני הלומד בבהירות ובתמציתיות.


מטרת הספר היא לסכם את הראשונים המובאים בבית יוסף ואת נושאי הכלים שעל השולחן ערוך בתמציתיות ובבהירות, באופן שיקל על הלומד לשנן במהירות את כל הנושאים הנידונים בסעיף החל מהגמרות ועד לאחרונים. לצורך כך נכתב הסיכום באופן מדרגי ובצירוף תבליטים, צורה חזותית המאפשרת על הלומד הן לקבל תמונה כללית של השיטות השונות בסוגיא הן לזכור אותן היטב ולחרוטן בזכרונו.


חידוש מועיל נוסף הוא ציון בעלי השיטות בתוך דברי השולחן ערוך. ציונים אלו מאפשרים על הלומד לחזור בחזרה מהירה רק על דברי השולחן לאורך מספר סימנים תוך שימת לב לראשונים העומדים מאחר כל פסק של השולחן ערוך, בלי להיכנס לכל הפירוט המופיע בסיכום שעל כל סעיף וסעיף.


כיאה לספרי דורנו ולנכדו של הרב אשר וסרטיל ז"ל, שהיה נחשון ביוזמתו ליצירת מפתחות לספרי קודש בערכו את מפתחות ה"שמירת שבת כהלכתה", מצוייד גם ספר זה במפתח מפורט על הערכים המסוכמים בספר.


מתוך ההסכמות:

הרה"ג אשר וייס שליט"א: "כל הלומד בספר זה יראה בעליל את גודל העמל ורוב הכישרון המושקע בכל סעיף וסעיף. חכמה יש כאן וכישרון יש כאן".


הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג שליט"א: "...ויש בזה תועלת גדולה ללומדים, ועיין בהקדמת החיי אדם ששיבח ספרו שעל ידו ניתן לחזור במהרה ובקלות על כל הלכות שבאורח חיים. ובודאי שיש להשתדל להוציאו לאור עולם לתועלת הרבים."


הרה"ג זלמן מלמד שליט"א: "זהו ספר שנכתב בצורה מקיפה, בהירה וברורה, והוא יכול להיות לעזר רב ללומדי שו"ע אבן העזר, ולחזרות על ההלכות בצורה מובנית המסייעת לזכרון"


לסיכום, מומלץ מאוד לכל לומדי אבן העזר, לכל מי שלמד בעבר ובמיוחד לעומדים לקראת בחינות דיינות.


להזמנת הספר ניתן ליצור קשר במספר 054-5405611 (הרב יאיר) או במייל: yair.hashulchan@gmail.com

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il