מכתב מהאיטי

כחלק משגרת האתר, לפעמים מגיעים אלינו סיפורים מעניינים. רצינו לשתף את גולשי האתר בשניים מתוכם.

Alsandro

ברוך ה' זכינו, וגולשים רבים מהארץ ומהעולם מסתייעים באתר ישיבה לשמיעה וקריאת שיעורי תורה, קבלת מענה לשאלות הלכתיות, בדיקת זמני היום ודברים נוספים שהאתר כולל. 

מידי פעם, אנחנו נחשפים לסיפורים מעניינים של גולש אחד או שניים מתוך מאות אלפי הגולשים, ורצינו לשתף את גולשי האתר בשני סיפורים שהתרחשו ממש לפני חג הסוכות.


הסיפור הראשון קרה באתר באנגלית. לפני תקופה תורגם שיעור של הרב עידו יעקובי על ארבעת המינים, ובו הרב אומר שיש פוסקים המתירים ליטול לולב של כל דקל שיש לו פירות. וצוות האתר קיבל שאלה כהמשך לשיעור, כשהשואל הוא הרב של מדינת האיטי. הוא כתב שלקראת חג הסוכות הם הצליחו להשיג אתרוג, הדסים וערבות - אך לא לולב, אין להם אפשרות לדאוג למשלוח של לולב מארץ אחרת, והוא לא מצא דקלים של לולב בהאיטי, ולכן הוא רוצה לדעת על איזה פוסקים הרב הסתמך, היות ויש דקלים רבים בהאיטי שנושאים פירות - דקלים של קוקוס...

כמובן שהרב עידו השיב שהכוונה רק לדקל של תמר, אך היה מעניין לראות שגם במקומות כאלה מסתייעים באתר על מנת לברר הלכות.



הסיפור השני קרה כאן, בארץ. ביקשנו מאחד מרבני האתר לכתוב את ההלכות הנוגעות לאתרוג בשנת שמיטה. מסיבות כאלה ואחרות, הדברים התפרסמו רק ביום שישי בשעות הצהרים, כשכזכור ביום ראשון בערב נכנס החג. בארבעת שעות שנותרו עד שבת, אחד מגולשי האתר הספיק להדפיס את השיעור ולהפיץ אותו בשבע מאות עותקים (!) ברחבי העיר נתניה.

אנחנו שמענו על כך במקרה, כאשר קרובי משפחה של הרב ראו את השיעור המודפס בבית הכנסת.


משמח לראות שהפצת התורה מגיעה למקומות רבים, בארץ ומחוצה לה, ובעזרת ה' נמשיך בהארת אור ה' בדרך הזאת, כי בשביל זה יש אינטרנט.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il