בית המדרש

  • ארץ ישראל
לחץ להקדשת שיעור זה

לימוד השיעור מוקדש לרפואת

עם ישראל

לאיחוד הכוחות

נשבענו - "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" (תהלים קלז ; ה). רק מי שמוכן לעשות ויתורים בירושלים, מסוגל לוותר על יריחו, הקשורה לירושלים בטבורה (יומא כ:, לט:, תענית כז., ולעיל עמ' סא).

undefined

הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א

בין כסה לעשור ה'תשנ"ד
2 דק' קריאה
באיחוד הכוחות, נוכל לנצח את המערכה, אל מול השמאל שפנה עורף ליהדות ולציונות, לתורה ולארץ-ישראל; אל מול השמאל שמסכן את קיומה של מדינת-ישראל, גם מבחינה רוחנית, וגם מבחינה פיזית. כל אנשי המסורת, וכל אלו שיש בקירבם רגש טיבעי של כבוד לאומי, צריכים להתלכד כחומה בצורה, ולהדוף את הרוח הרעה שמסכנת את קיומו של עם ישראל ומדינת-ישראל.
הגיעה השעה שהמחנה הלאומי והמחנה הדתי, יכירו שאין ארץ-ישראל בלי תורה, ואין תורה בלי ארץ-ישראל. מי שמנתק את ארץ-ישראל מתורה, סופו גם שיוותר על ארץ-ישראל. ומי שמנתק את התורה מארץ-ישראל, גם תורה אין לו, כפי שכתב הרב יחזקאל אברמסקי זצ"ל. על-כן, המחנה הלאומי צריך להחליט שהוא תומך בחיזוקה של תורה בשלמותה, והמחנה הדתי כולו צריך להחליט שהוא תומך בחיזוקה של ארץ-ישראל בשלמותה. ויחד, בכוחות משותפים, נמשוך בחזרה את השמאל מלהדרדר החוצה, מחוץ לגבול ישראל חס-ושלום. ולמען השם, ובעז"ה, נציל את ארץ-ישראל, את תורת ישראל, ואת עם ישראל.
השאיפות של השמאל לדמוקרטיה, לחופש ולשלום, הינן שאיפות גדולות, אבל אין בהם כל דבר יהודי. ובחינוך לערכים אלו בלבד, אין כל הבדל בין ישראל לעמים, אין תוכן מיוחד יהודי, ואיך נעצור את הירידה מהארץ? ובשם מה אפשר לקרוא ליהודים בעולם לעליה לארץ-ישראל?!
אמנם, אנו מאמינים, שבתוך כל יהודי ישנו ניצוץ נשמתי יהודי. אנשי השמאל אינם מתכוונים לכבות לחלוטין את הניצוץ הפנימי הזה, אבל מה שהם עושים בפועל, הוא הרס טוטאלי של הרוח המיוחדת של עם ישראל, ובזה הם מסכנים בראש וראשונה את קיומם כחלק מהעם היהודי, ומסכנים הם גם את כולנו. אבל בעז"ה יתאחדו הכוחות הבריאים בעם היהודי, ויעצרו את הסחף, וממשבר רוחני זה נצא לבסוף מחוזקים כפליים.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il