בית המדרש

  • קידושין
לחץ להקדשת שיעור זה

לימוד השיעור מוקדש להצלחת

עם ישראל

טבעות נישואין בירושה

undefined

הרב ניר אביב

תמוז תשע"א
לקראת חתונתי, סבתי הציעה לתת לי ולחתני את טבעות הנישואין אשר היו שייכות לסבא רבא וסבתא רבתא שלי ז"ל. אני יודעת שהטבעת צריכה להיות שייכת לחתן אבל זו לא תהיה בעיה אם הוא יקנה אותה מסבתא שלי בסכום סמלי, נכון?
עיקר שאלתי זה דווקא לגבי העובדה שאלה אינן טבעות חדשות והיו שייכות לאנשים שנפטרו. האם יש בעיה הלכתית מבחינת בעיות אנרגטיות שיכולות לעבור מהטבעות הישנות אלינו או שזו סתם אמונה תפלה?


טבעות נישואין של סבתי
סבתי הורישה לי את טבעות הנישואים שלה ושל סבי ז"ל. האם כשאתחתן אוכל להשתמש בטבעות אלו? יש להן ערך רגשי רב עבורי ולא הייתי רוצה לשמור אותן סתם בקופסא. להתחתן עם הטבעות האלו זה כבוד גדול עבורי. האם זה אפשרי? (מאחר ולא אני ולא החתן העתידי קנינו אותן

תשובה:

הטבעת צריכה להיות רכושו של החתן או להיקנות מכספו. אם החתן לעתיד ירכוש או יקנה ממך את הטבעת על ידי קניין מתאים, הטבעת תיחשב רכושו והוא יוכל לקדש אותך בה. בבוא העת כשזה יהיה רלוונטי הייתי מייעץ לך לגשת לרב פוסק על מנת שיסדיר את עניין העברת הטבעת לבעלותו של החתן בצורה גמורה. הסיבה לדבר היא שישנם פרטים רבים בהלכות קניינים, כגון: סוג הקניין, ודעת מקנה ודעת קונה ועוד. אין שום בעיה הלכתית לקדש בטבעת שהייתה שייכת בעבר לאדם שנפטר, זו אמונה תפלה.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il