- הלכה מחשבה ומוסר
- התבוננות אמונית
עבירה גוררת עבירה
מי שעוזב את התורה בישראל מידרדר ויורד גם למטה מהמוסר האנושי. כך קורה שגם מה שלא מקובל ברוב רובן של מדינות העולם - כאן בארץ מאשרים
עבירה חמורה יש בהחלטת ועדת השרים לאשר את הגשת חוק הפונדקאות - חוק שמביא להלבנת איסורי עריות. עבירה זו גררה עבירה נוספת: חוק המתת חסד - חוק שיש בו שפיכות דמים. עבירות אלו גררו אחריהן עוד עבירה: בהר ציון בקבר דוד מאפשרים תפילות של עבודה זרה. אלו שלוש העבירות החמורות ביותר בתורה - עבירות שמטמאות את הארץ.
וכבר אמרו חכמים שהעוזבים את התורה בישראל מידרדרים ויורדים גם למטה מהמוסר האנושי. מה שלא מקובל ברוב רובן של מדינות העולם - כאן בארץ מאשרים. ולא עוד, אלא עושים זאת מתוך אידאולוגיה של רחמים כביכול. חוקים אלו באים מתוך מבט צר ומצומצם הדואג לפרט הסובל מבלי לראות ההשלכות השליליות שזה מביא על דרכו של כלל הציבור.
מה עלינו לעשות? איך נוכל להדוף את מתקפת החוקים הפוגעים בתורה ובמוסר, חוקים המטים את דרכו של עם ישראל לדרך נוכרייה? עלינו להתאחד, כל הציבור שומרי התורה והמצוות ואיתו גם הציבור המסורתי שעבירות אלה הן לו לזרא. רק בכוחות משותפים נוכל להתגבר.
זאת ועוד, על הפרק עומד בימים אלה תיקון לחוק למניעת הסתה. על הבית היהודי לעמוד על כך שבחוק יהיה סעיף מרכזי שאומר שזכותו של רב ומחנך וכל אדם להשמיע את דעת התורה ולחנך לשמירתה ולחיים על פי התורה. מותר לומר שהתורה מכנה את החיים המשותפים של זוג חד מיני תועבה, עם כל הצער וההשתתפות במצוקה שלהם. אין בחוקי המדינה חוק המונע אדם לשמור על אמונתו ועל דתו, ואין מקום למנוע ממנו את דעתו. על עמדה זו צריך לעמוד בכל תוקף.
ההתמודדויות שאנו נדרשים לעמוד בהן מעידות נאמנה שהגאולה מתקרבת, וככל שהיא מתקרבת הקשיים והמעצורים מתרבים. אך אנו יודעים בברור כי מכל בעיה ומכל קושי צומחת הישועה.
וכבר אמרו חכמים שהעוזבים את התורה בישראל מידרדרים ויורדים גם למטה מהמוסר האנושי. מה שלא מקובל ברוב רובן של מדינות העולם - כאן בארץ מאשרים. ולא עוד, אלא עושים זאת מתוך אידאולוגיה של רחמים כביכול. חוקים אלו באים מתוך מבט צר ומצומצם הדואג לפרט הסובל מבלי לראות ההשלכות השליליות שזה מביא על דרכו של כלל הציבור.
מה עלינו לעשות? איך נוכל להדוף את מתקפת החוקים הפוגעים בתורה ובמוסר, חוקים המטים את דרכו של עם ישראל לדרך נוכרייה? עלינו להתאחד, כל הציבור שומרי התורה והמצוות ואיתו גם הציבור המסורתי שעבירות אלה הן לו לזרא. רק בכוחות משותפים נוכל להתגבר.
זאת ועוד, על הפרק עומד בימים אלה תיקון לחוק למניעת הסתה. על הבית היהודי לעמוד על כך שבחוק יהיה סעיף מרכזי שאומר שזכותו של רב ומחנך וכל אדם להשמיע את דעת התורה ולחנך לשמירתה ולחיים על פי התורה. מותר לומר שהתורה מכנה את החיים המשותפים של זוג חד מיני תועבה, עם כל הצער וההשתתפות במצוקה שלהם. אין בחוקי המדינה חוק המונע אדם לשמור על אמונתו ועל דתו, ואין מקום למנוע ממנו את דעתו. על עמדה זו צריך לעמוד בכל תוקף.
ההתמודדויות שאנו נדרשים לעמוד בהן מעידות נאמנה שהגאולה מתקרבת, וככל שהיא מתקרבת הקשיים והמעצורים מתרבים. אך אנו יודעים בברור כי מכל בעיה ומכל קושי צומחת הישועה.
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל .
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ז (2)
שיעור מס' 91
ט"ז סיון תשפ"ג
דרישת המדינה היהודת מישראל ומאומות העולם
לנתיבות ישראל - עמוד קכא - "נצח אומתנו"
ח' שבט תשפ"ב
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ט (3)
שיעור מס' 97
כ"ד סיון תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק י'
שיעור מס' 98
כ"ה סיון תשפ"ג
במה נעבוד כשהבינה המלאכותית תחליף את כולנו?
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?
הלכלוך הקדוש
מי יושב במקום שלי?
איך התפילה מקשרת אותנו לקב"ה?
מה המשמעות הנחת תפילין?
מהות ספר ויקרא ופרשת זכור
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
איך עושים קידוש?
הכל מתחיל בפנים