- כף אחת
סעיף ו
תפילה לשידוך
לְבַחוּר יְרֵא ה' שֶׁרוֹצֶה שֶׁתִּזְדַּמֵּן לוֹ כַּלָּה הֲגוּנָה יִתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה תְּפִלָּה זוֹ
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם בְּחַסְדְּךָ יָצַרְתָּ עוֹלָמְךָ וּבָרָאתָ אָדָם וְעָשִׂיתָ לּוֹ עֵזֶר וְצִוִתָנוּ לִשָּׂא אִשָּׁה וּלְהוֹלִיד בָּנִים וְהֶחְמִירוּ עֲבָדֶיךָ
רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁלֹּא לְאַחֵר מִצְוָה זוֹ וַיַּעַן חַיֵּי הָאָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא תְּלוּיִים כִּמְעַט בְּאִשָּׁה וּבַעֲוֹנֹתֵינוּ הָרַבִּים אֵין עוֹד נָבִיא וְלֹא בַּעֲלֵי רוּחַ הַקֹּדֶשׁ לְדַעַת אֵיזוֹ רְאוּיָה כְּדֵי לְקַיֵּם מִצְוָתְךָ לָכֵן בְּלֵב נִשְׁבָּר בָּאתִי לְהַפִּיל תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ אָב הָרַחֲמָן וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַי וֶאֱלֹהֵי אֲבוֹתַי שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלַי וְתַזְמִין לִי בַּת זוּג נָאָה יִרְאַת ה' וּבַעֲלַת מִדּוֹת טוֹבוֹת וּבַעֲלַת מַזָּל טוֹב וְטוֹבַת שֵׂכֶל וּמֻצְלַחַת וּמְבֹרֶכֶת כִּי בְּזֶה אוּכַל לַעֲבֹד עֲבוֹדַת הַקֹּדֶשׁ בְּלִי טִרְדָּא. וְהָיָה הַנַּעֲרָה אֲשֶׁר 1 יְדַבְּרוּ לִי עָלֶיהָ וְהִיא רְאוּיָה וְיֵשׁ לָהּ יִרְאַת ה' וּמִדּוֹת טוֹבוֹת וּמַזָּל טוֹב וְהוֹגֶנֶת לִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תָּחֹן עָלַי וְתַטֶּה לִבִּי לִגְמֹר הַדָּבָר בְּאֹפֶן שֶׁאוּכַל לְקַיֵּם מִצְוָתְךָ וְטוֹב לִי בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא אֵל מָלֵא רַחֲמִים רַחוּם חַנּוּן שׁוֹמֵר תּוֹמֵךְ מַצִּיל יָשַׁר פּוֹדֶה (יְכַוֵּן שָׁם רחש תמיף) עָזְרֵנִ"י עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ 2 עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן קְדוּשָׁתָךְ חָנֵּנִי וַעֲנָנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי (יְכַוֵּן בְּשֵׁם אראריתא 3 ) כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כֹּל פֶּה בָּרוּךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה (יְכַוֵּן אוכץ 4 אזבוגה) יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגֹאֲלִי.
^ 1.וְהָיָה הַנַּעֲרָ אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיהָ הַטִּי נָא כַדֵּךְ (בראשית כד יד)
^ 2.עָזְרֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ (תהלים עט ט)
^ 3.אראריתא – ראשי תיבות א חד ר אש א חדותו ר אש י חוד ת מורתו א חד אין תפילתו חוזר ריקם (משנת חסידים מסכת תפילת האצילות פרק יא סעיף ה)
^ 4.כך מופיע במהדורא קמא (ליוורנו תקס"ב) וכן ליוורנו הת"ר והתר"ב.
רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁלֹּא לְאַחֵר מִצְוָה זוֹ וַיַּעַן חַיֵּי הָאָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא תְּלוּיִים כִּמְעַט בְּאִשָּׁה וּבַעֲוֹנֹתֵינוּ הָרַבִּים אֵין עוֹד נָבִיא וְלֹא בַּעֲלֵי רוּחַ הַקֹּדֶשׁ לְדַעַת אֵיזוֹ רְאוּיָה כְּדֵי לְקַיֵּם מִצְוָתְךָ לָכֵן בְּלֵב נִשְׁבָּר בָּאתִי לְהַפִּיל תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ אָב הָרַחֲמָן וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהַי וֶאֱלֹהֵי אֲבוֹתַי שֶׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלַי וְתַזְמִין לִי בַּת זוּג נָאָה יִרְאַת ה' וּבַעֲלַת מִדּוֹת טוֹבוֹת וּבַעֲלַת מַזָּל טוֹב וְטוֹבַת שֵׂכֶל וּמֻצְלַחַת וּמְבֹרֶכֶת כִּי בְּזֶה אוּכַל לַעֲבֹד עֲבוֹדַת הַקֹּדֶשׁ בְּלִי טִרְדָּא. וְהָיָה הַנַּעֲרָה אֲשֶׁר 1 יְדַבְּרוּ לִי עָלֶיהָ וְהִיא רְאוּיָה וְיֵשׁ לָהּ יִרְאַת ה' וּמִדּוֹת טוֹבוֹת וּמַזָּל טוֹב וְהוֹגֶנֶת לִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים תָּחֹן עָלַי וְתַטֶּה לִבִּי לִגְמֹר הַדָּבָר בְּאֹפֶן שֶׁאוּכַל לְקַיֵּם מִצְוָתְךָ וְטוֹב לִי בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא אֵל מָלֵא רַחֲמִים רַחוּם חַנּוּן שׁוֹמֵר תּוֹמֵךְ מַצִּיל יָשַׁר פּוֹדֶה (יְכַוֵּן שָׁם רחש תמיף) עָזְרֵנִ"י עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ 2 עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתָךְ עֲשֵׂה לְמַעַן קְדוּשָׁתָךְ חָנֵּנִי וַעֲנָנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי (יְכַוֵּן בְּשֵׁם אראריתא 3 ) כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כֹּל פֶּה בָּרוּךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה (יְכַוֵּן אוכץ 4 אזבוגה) יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגֹאֲלִי.
^ 1.וְהָיָה הַנַּעֲרָ אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיהָ הַטִּי נָא כַדֵּךְ (בראשית כד יד)
^ 2.עָזְרֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ (תהלים עט ט)
^ 3.אראריתא – ראשי תיבות א חד ר אש א חדותו ר אש י חוד ת מורתו א חד אין תפילתו חוזר ריקם (משנת חסידים מסכת תפילת האצילות פרק יא סעיף ה)
^ 4.כך מופיע במהדורא קמא (ליוורנו תקס"ב) וכן ליוורנו הת"ר והתר"ב.
הרב החיד"א
מִשּׁוּם תַּקָּנַת הַשָּׁבִים הָנֵי מִלֵּי בְּסֵפֶר נִכְתָּבִים
סעיף ט
טו בשבט תשפ"ב
תְּפִלּוֹת אַחַר סְפִירַת הָעֹמֶר בִּגְמַר כָּל שָׁבוּעַ וְשָׁבוּעַ
סעיף כ
כ סיון תשפ"ב
סַנְסַן לְיָאִי"ר
סעיפים א- יא
סיון תשפ"ב
יוֹסֵף בְּסֵדֶ"ר
סימנים א- יג
סיון תשפ"ב
תכלת, שושנה, ופרץ שמחה, איך הכל קשור?
פסח שני- החיבור של תורה וישראל
מה מחבר שמיים וארץ?
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
האם מותר לפנות למקובלים?
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
למה אנחנו ממש דומים לשמן?
כשר קצר ולעניין!
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
עבודה שאין לה סוף
איך מגדירים כללי מלחמה?