- משנה וגמרא
- שבת
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
יוסף בן שמחה
הדף היומי הקצר
שבת - דף ד'
שיעור דף יומי בקיצור
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
(ד. 6+ עד ה. שליש תחתון)
חלק א – רדיית פת לפני שיעבור על אפייה
איך יעבור על חטאת – הרי נזכר באמצע?
- הכוונה שאחרים ירדו בשבילו.
דחייה – לא אומרים חטא בשביל שיזכה חברך.
- מדובר במזיד, ולהצילו מסקילה.
חלק ב – הרי צריך ד על ד טפחים
א. הקדמה
- רה"ר רק עד י"ט, מעל זה – מקום פטור.
אם נח במקום הפטור – פטור.
אם הושיטו (או טלטלו ד"א) דרך מקום הפטור – חייב. - גם בטלטול ד' אמות ברה"ר צריך את אותה עקירה והנחה.
ב. למה חייב במשנתנו, והרי צריך עקירה והנחה מ/על ד' על ד' טפחים!
קבוצה א – לא צריך ד על ד:
- כר"ע – שקלוטה כמי שהונחה.
דחיות – 1. רבה התלבט בזה (שאולי ר"ע מחייב כי לומדים זריקה מהושטה). תשובה – התלבט ואז פשט. 2. מה עם העקירה?
- כרבי:
1. נח על זיז חייב. דחייה – מדובר בענף, וחייב כי הענף הולך לפי הגזע (שבו יש דע"ד).
2. קלוטה כמי שהונחה ועזיבת האויר כמי שנעקרה. דחיה – זה דווקא במקורה. - כאחרים – שזורק ליד חייב.
דחיות – 1. זה רק ההנחה. 2. גם לגבי ההנחה – אולי השני טופס בבגד של דע"ד.
קבוצה ב – צריך ד על ד, ויש:
- אולי מחזיקים סלים.
דחיות: 1. זה לא מה שכתוב. 2. אם זה מעל י"ט זה רשות היחיד (דחייה – נעמיד מתחת י"ט). - מחזיק ידו סמוך לקרקע.
דחייה – לא סביר שעל זה דיברה המשנה. - רי"ח – יד = ד' טפחים (גם אם לא התכוון לכך).
מה מברכים על מנה אחרונה?
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
המסר לחינוך הילדים שכולנו חייבים לקחת ממצוות "הקהל"
הכל מתחיל בפנים
הלכות שטיפת כלים בשבת
הפלונטר בצד ימין של הלוחות
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
איך לומדים גמרא?
איך מתחברים לקב"ה דרך התורה?
למה אנחנו ממש דומים לשמן?
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?