- הלכה מחשבה ומוסר
- מאמר ב - ספר העיקרים
מאמר שני, פרקים י"ט- כ' - שיעור מס' 19
הנצחיות המוחלטת קיימת לה' בלבד, ומשמעות המילה 'כל'
בפרק יט למדנו שלא ניתן לייחס לה' תארים שאינם נצחיים, ושכל הנבראים כולם - כולל השכלים הנבדלים - תלויים בזמן, ואין מי שאינו תלוי בזמן ואין בו כל שינוי אלא ה' לבדו. בזה השלמנו את דברי המחבר בעניין השורש השלישי שה' אינו תלוי בזמן, ובפרק כ למדנו על ששת המשמעויות שניתן למצוא למילה 'כל' בתנ"ך, והבנו כי משמעותה בפס' "אספרה כל תהילותך" היא רק על מקצת מכל תהילותיו, כיון שאת כל תהילותיו לא ניתן לספר (וכמו שמצינו את המשמעות הזו למילה 'כל' גם במקומות אחרים). וביארנו שהדברים הובאו כאן כהקדמה לביאור השורש הרביעי שבו נעסוק בפרקים הבאים.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
מאמר ב - ספר העיקרים (31)
הרב בן ציון אוריאל
18 - אין לה' היתלות בזמן
19 - הנצחיות המוחלטת קיימת לה' בלבד, ומשמעות המילה 'כל'
20 - האפשרות לייחס לה' תארים חיוביים לפי צד השלמות שבהם
טען עוד
"וה' אלוקים אמת" - הוא לבדו אמת ואין לאחר אמת כאמיתו
מאמר שני, פרק כ"ז - שיעור מס' 26
הרב בן ציון אוריאל | כ"ח טבת תשע"ז
על 'מעשה מרכבה' ושלימות השגת ה' לבעל העיקרים
פרק ל"א והשלמת מאמר ב' וסיכומו - שיעור מס' 31
הרב בן ציון אוריאל | ו' שבט תשע"ז
הבנת אופן יציאת הריבוי מהאחדות לדעת הפילוסופים והרמב"ם
מאמר שני, פרק י"א חלק א' - שיעור מס' 11
הרב בן ציון אוריאל | ו' טבת תשע"ז
שלילת האפשרות לייחס תארים לה' והבנת גדר ה'אחדות' המיוחסת לו בכל זאת
מאמר שני, פרק ט'-י' - שיעור מס' 10
הרב בן ציון אוריאל | ה' טבת תשע"ז
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
טעימה מסודות המציאות הנכללים בסודות מעשה בראשית
שיעור 24 – ח"א, פרק יז
ד' כסלו התש"פ
על מציאות הנפשות
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (10) סעיפים יא - תחילת יב
כ"ה כסלו התשע"ה
סיכום תוכן מאמר רביעי, מבנהו והבנת תפקידו ומקומו בספר בין שאר המאמרים
חבורה בכוזרי מאמר רביעי (37) סיכום
ט"ו כסלו התשע"ה
מקומו של עולם וקיום כסאו לדור ודור
שיעור 19 – ח"א, פרקים ח-ט, המונחים מקום וכסא
כ"ח מרחשון התש"פ
למה אנחנו ממש דומים לשמן?
השלמת התמונה
קשה עליי פרידתכם
האם מותר לפנות למקובלים?
הלכלוך הקדוש
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
מה מברכים על ברקים ורעמים?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
מדוע פורים גדול מכיפורים?
מה המשמעות הנחת תפילין?