yeshiva.org.il


גמרא חולין מבחן דפים קכ"ב-קמ"ב

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת חולין, דפים קכ"ב-קמ"ב

א. לכו"ע אינו מטמא כלל.
ב. מחלוקת: לעולא מטמא מדרבנן ולאיכא דאמרי מטמא מדאורייתא.
ג. לכו"ע מטמא מדאורייתא.
ד. לכו"ע מטמא מדרבנן.

א. בין בחולין ובין במוקדשין מטמאה מדאורייתא.
ב. בין בחולין ובין במוקדשין מטמאה מדרבנן.
ג. מטמאה במוקדשין מדרבנן.
ד. מטמאה במוקדשין מדאורייתא.

א. מחלוקת: לת"ק מטמא ולר' אליעזר אינו מטמא.
ב. לכו"ע מטמא.
ג. לכו"ע אינו מטמא.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לכו"ע טהור.
ב. לכו"ע טמא.
ג. מחלוקת: למ"ד דהוי חד שמא טמא ולמ"ד דלא הוי חד שמא טהור.
ד. לכו"ע מדאורייתא טהור ומדרבנן טמא.

א. לכו"ע נטמא.
ב. לכו"ע לא נטמא.
ג. אם יש בצוארו פותח טפח נטמא, ואם לאו לא נטמא.
ד. מכנגד השקוף ולפנים הבית טמא מכנגד השקוף ולחוץ הבית טהור.

א. בכל גווני ספיקו טמא.
ב. בכל גווני ספיקו טהור.
ג. בכל גווני מדאורייתא ספיקו טהור ומדרבנן ספיקו טמא.
ד. תלוי: אם נמצא על הארץ ספיקו טמא, צץ על המים ספיקו טהור.

א. לכו"ע מקבלת טומאה.
ב. לכו"ע אינה מקבלת טומאה.
ג. מחלוקת: לת"ק אינה מקבלת טומאה ולר' שמעון מקבלת טומאה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לכו"ע אינו מטמא.
ב. לכו"ע מטמא.
ג. אם יש בה שיעור של ב' כביצים מטמא ואם לאו אינו מטמא.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. דבעו תנופה בפנים ואי אפשר להכניסם בפנים להניפם דמעייל חולין בעזרה.
ב. דכ' וזה יהי' משפט הכהנים.
ג. הלכה למשה מסיני.
ד. דכ' ואתן אותם לאהרן הכהן וכו' וילפי' דרק קדשים בעו חזה ושוק.

א. משום שהיו אוכלין המעשר חולין שלהן.
ב. משום שנתערבו עמהם הרבה שאינם לויים.
ג. משום שלא היו אוכלין חולין בטהרה.
ד. מפני שלא עלו בימיו.

א. שנותן מהמתנות לבהמתו.
ב. שאינו מודה בעבודה.
ג. שאינו בקי איך דין מתנה ואיך נאכלין בגדולה.
ד. שאינו אוכל חולין בטהרה.

א. אינו רואה ברכה בתלמודו.
ב. נופל בגיהנום.
ג. הרי זה מחלל את השם.
ד. נכסיו מתמוטטין.

א. מחלוקת: לתנא דמתני' פטור ולר' מאיר חייב.
ב. בכל גווני חייב.
ג. בכל גווני פטור.
ד. תלוי: בפרה פטור, בעיסה חייב.

א. ששיעור החלה שצריך ליתן לכהן הוא עשירית העיסה.
ב. ששיעור החלה שצריך ליתן לכהן הוא כשיעור העיסה שהי' להם במדבר.
ג. שחיוב הפרשת חלה הוא רק בעיסה שיש בה שיעור של עיסת מדבר.
ד. ששיעור החלה שצריך ליתן לכהן הוא כל אחד כפי יכולתו.

א. בכל גווני חייב.
ב. בכל גווני פטור.
ג. בביכורים חייב ובציצית ומעקה פטור.
ד. בביכורים וציצית חייב ובמעקה פטור.

א. לכו"ע ארבע.
ב. לכו"ע חמש.
ג. לבית שמאי אחת, לבית הלל שתים ולר' יוסי שלש.
ד. לבית שמאי שתים לבית הלל חמש ולר' יוסי ארבע.

א. מדרבנן שלא יבואו לזלזל במוקדשין.
ב. משום דשילוח הקן אינו נוהג אלא בדבר ששייך לו.
ג. דכ' שלח תשלח במי שאתה מצוה לשולחו יצא זה שאתה מצווה להביאו לגזבר.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. יש בו מצות שילוח הקן.
ב. אין בו מצות שילוח הקן.
ג. מדאורייתא אין מצוה בכה"ג ומדרבנן איכא מצוה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. בכל גווני חייב בשילוח.
ב. בכל גווני פטור משילוח.
ג. לחד תנא חייב בשילוח בכל גווני ולחד תנא פטור משילוח בכל גווני.
ד. תלוי: אם טריפה חייב בשילוח, אפרוחים טריפה פטור משילוח.

א. בכל גווני מצרפה למעשה.
ב. בכל גווני אינו מצרפה למעשה.
ג. מחשבת ע"ז מצרפה למעשה, ובשאר דברים רעים אינו מצרפה למעשה.
ד. מחשבת ע"ז וחילול שבת מצרפה למעשה ובשאר דברים רעים אינו מצרפה למעשה.