תגובות חמות משבת "הרב והקהילה"

אתר ישיבה קיים שבת בנושא "הרב והקהילה" בישוב הר ברכה, עם הרב הראשי לישראל והרב אליעזר מלמד.

2 דק' קריאה
עזרא כהן
בשבת האחרונה קיים אתר ישיבה שבת עיון בנושא "הרב והקהילה" בבית ההארחה "פנינת השומרון" הממוקם בישוב הר ברכה. מקום השבת לא נבחר באקראי. חלק מהרעיון לקיים את השבת דווקא בישוב הר ברכה, היה מתוך רצון לראות מודל של קהילה. משתתפי השבת התארחו בבתי הכנסת השונים בישוב וערכו סיור מרתק בישוב, המתאר את אופן החשיבה של הקהילה ואת ההזדמנויות המיוחדות הנמצאות בישוב. בקהילה מתקיימים שיעורים רבים לכל אורך השבת על ידי רבנים רבים, וניתן לומר כי כל צעד ושעל כמעט בחיי הקהילה מונחה על ידי רב הישוב, הרב אליעזר מלמד, מחבר סדרת הספרים הפופולרית "פניני הלכה". הרב, נאמן לשיטתו בסדרת הספרים, מחנך גם את בני הקהילה "הלכה למעשה", ומלמד הלכות רבות הנוגעות לחיי היום יום, והדבר בא לידי ביטוי בישום שלהם בחיי הקהילה בכל דבר.
בשבת השתתף הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שנתן שיחות רבות במהלך השבת בנושא. אין ספק שחשיבות רבה יש להשתתפותו של הרב הראשי בשבת העוסקת דווקא בנושא "הרב והקהילה". מאלף היה לראות את הרב עובר בין הקהילות השונות וממשיך את השיעורים שניתנו בנושאים שונים ומגוונים מהמקום שבו מוסר השיעור עצר. שני הרבנים סעדו יחד עם אורחי אתר ישיבה בבית ההארחה בכל סעודות השבת ורבים נהנו מן האוירה המיוחדת ששררה.
צוות בית ההארחה טרח ועמל רבות על מנת להנעים על האורחים את שהותם, והדבר בא לידי ביטוי בליווי צמוד של הצוות תוך מתן שירות ואירוח הכולל גם כיבוד ושתיה לכל אורך השבת ללא הפסקה.
בסיומה של השבת ציינו רבים את רצונם להשתתף בשבתות נוספות כעין זו, ואכן צוות אתר ישיבה כבר נמצא עם הפנים קדימה אל השבת הבאה שתתקיים בע"ה במלון הסוויטות "לב ירושלים" בעיר הקודש. אורח השבת יהיה הרב דוד דודקביץ, אשר יתן שיחות במהלך השבת ויקיים התוועדות חסידית ברוח ימי התשובה והסליחות בליל שבת. השבת תתקיים שבוע בלבד לפני ראש השנה ותהווה הכנה רוחנית מיוחדת במינה לקראת הימים הנוראים. גם כאן מקום השבת לא נבחר באקראי. קדושתה של ירושלים והאווירה המיוחדת השורה בה בימי חודש אלול יתרמו ללא ספק להרגשה ולהכנה לחגים. נוסיף לכך את האירוח המצויין בסוויטה במלון ואת הסעודות המצוינות המוגשות בו, ולפנינו שבת שאסור לפספס. נציין כי בשבת הקודמת שקיימנו במלון אזלו החדרים בטרם הסתיים הרישום ומי שפנה מאוחר לא יכל להצטרף, לצערנו, כך שמומלץ להזדרז. כמו כן, הנרשמים לפני חודש אלול יהנו מהנחה של 100 ש"ח במחיר.
גם הפעם ארגון המורים מסבסד לחברי הארגון את ההשתפות בשבת בסך 300 ש"ח, וכדאי לנצל גם הזדמנות זו.

לחצו כאן לקבלת פרטים ולרישום לשבת
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il