מערך הכשרות של צהר

בימים האחרונים ארגון צוהר הכריז על מערך כשרות חדש שלטענתם ישמש כחלופה למונופול הרבנות הראשית לישראל בתחום. הבאנו את דעת הרבנים בנושא.

2 דק' קריאה
shutterstock
תגובת ארגון כושרות: בשבוע בו כולנו נקרא במגילת אסתר על עם "מְפֻזָּ֤ר וּמְפֹרָד֙ בֵּ֣ין הָֽעַמִּ֔ים" מצער לשמוע על פילוג נוסף בציבור הישראלי, ע"י פתיחת גוף כשרות נוסף ומתבדל מהכשרות הממלכתית הנהוגה במדינת ישראל מאז הקמתה. הקמת הרבנות הראשית ע"י הרב קוק זצ"ל, ומיסוד מערך כשרות ממלכתי והלכתי, היו אחד מפועליו העיקריות של הרב קוק זצ"ל, ועל תלמידיו להיות אמונים על מציאת דרכים ופתרונות לקיום מדינה יהודית על פי ההלכה בכל רבדיה. הקמת גוף כשרות נבדל מעכבת הלכה למעשה את תיקון מערכת הכשרות של הרבנות הראשית, שטעונה ארגון מחדש, כח אדם , תקציבים ותיקוני חקיקה מתאימים. אנו קוראים לכל מי שכשרות חשובה לו: "לך כנוס את כל היהודים", לא לתת חלק בהמשך פילוג והתבדלות, ולטכס עצה יחד לתקן את המערכת הממלכתית כך שעם אחד יוכל לאכול בכשרות אחת!

הרב יעקב אריאל בתשובה כתב בצורה חד משמעית שאין לאכול בשום מקום שאינו מפוקח על ידי הרבנות הראשית לישראל.

 בקריאה שפורסמה היום ע"י רבני הציונות הדתית נכתב:

א. הרבנות הראשית לישראל, היא הגוף הציבורי אשר עליו מוטלת האחריות הגדולה של פיתוח ושמירת המערכות התורניות- הדתיות במדינת ישראל.
ב. כל פגיעה בבלעדיות של הרבנות הראשית, משמעותה, נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה.
ג. מערכת הכשרות היא אחת המערכות החשובות המנוהלות ע"י הרבנות הראשית. אם יש רצון לשפר, כל תהליך כזה יכול לבוא אך ורק תחת סמכותה של הרבנות הראשית.
ד. אל לנו להתפתות לקולות הנשמעים, ומבקשים להקים מערכת נפרדת, לכשרות או לתחום אחר בחיי התורה בארץ ישראל. הקמת מערכת פרטית מזיקה להמשך ההתקדמות בנושאים הללו.
ה. תורת ישראל, תתחזק ותתגבר כאשר יתחברו הכל תחת המערכות של הרבנות הראשית, ומתוך השותפות יחד, נבנה ונקדם את חיי התורה במדינת ישראל

על קריאה זו חתמו רבנים רבים בניהם הרב שמואל אליהו, הרב דוב ליאור, הרב אריה שטרן ורבנים נוספים.

למכתב ורשימת הרבנים המלאה לחצו כאן

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il