למרות הקשיים - הלל בברכה ביום העצמאות

בספר שיצא בשנה שעברה אוגדו דרשותיו של הרב זלמן מלמד לימי העצמאות בהן תמיד מודגשת ההודאה על הקמת המדינה למרות כל הקשיים.

shutterstock

האם לחגוג את יום העצמאות? האם להגיד הלל? כיצד נתייחס למדינת ישראל שלא תמיד מסבירה פנים ללומדי התורה ולמתיישבי יהודה ושומרון?

כשלושה עשורים מעביר ראש הישיבה בבית אל, הרב זלמן מלמד, דרשה מיוחדת בליל יום העצמאות בבית הכנסת בישוב.

מטבע הדברים מתמקדות השיחות בענייני הגאולה והכרת הטובה שגמל ה' עם ישראל בהקמת המדינה.

בספר חדש, 'לזמן הזה' מבית הוצאת הספרים 'מאבני המקום' שע"י ישיבת בית אל, קובצו שיחותיו של הרב מלמד, החל מיום העצמאות תשמ"ו ועד יום העצמאות אשתקד.

בכל שיחה עמד הרב מלמד על נקודות מסויימות בתהליך הגאולה של עם ישראל ואף התמודד עם הקשיים שבאו לפתחם של אזרחי ישראל בכלל ומתיישבי יהודה ושומרון בפרט – הסכם השלום עם מצרים, הסכמי אוסלו וכמובן גירוש היהודים מגוש קטיף ומצפון והשומרון.

כדרכו, פתח הרב מלמד צוהר להסתכלות מיוחדת וחיובית על האירועים - כיצד לראות את הטוב שיצא מכל אירוע ומדוע תמיד יש להמשיך להודות להקב"ה על הקמת המדינה, גם אם לא תמיד ההנהגה פועלת כפי שצריך.

מכתב מיוחד צורף לספר. מדובר במכתב ברכה אותו כתב רבו של הרב מלמד - הרב צבי יהודה קוק זצ"ל.

בסיומו של הספר צורפה שיחה מיוחדת בה עמד הרב מלמד על האופי שצריך להיות ליום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי הטרור. הרב מלמד הדגיש כי אין להפוך יום זה ליום עצב ודיכאון, כפי שקורה בדרך כלל בטקסים ברחבי הארץ.

יש להפוך את היום הזה, הדגיש הרב מלמד בשיחתו, ליום התחזקות וליום בו מדברים על גבורתם של הנופלים על קדושת העם והארץ. בנוסף צורפו מכתבים ששיגר הרב מלמד בעבר למשפחות נופלים.

.את הספר ניתן להשיג כאן באתר

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il