ספר חדש: על מה החגיגה ביום ירושלים?

מדוע לחגוג את יום ירושלים? האם לומר הלל בברכה והאם מותר לעלות להר הבית? ספר חדש של הרב זלמן מלמד.

2 דק' קריאה
shutterstock/irisphoto1

בספר החוקים של מדינת ישראל, יום העצמאות נחשב ליום שבתון ועם ישראל בכללו חוגג אותו בתפילות, טקסים וכמובן מנגל.

יום ירושלים לעומת זה, אינו יום שבתון ולמעשה הפך יום זה לחגה של הציונות הדתית בעיקר ובאופן חלקי לתושבי הבירה.

על כן חשיבות גדולה לדבר בעניינו של יום זה, להזכיר את מלחמת ששת הימים שהפכה את פניה של מדינת ישראל, את שחרור חבלי הארץ ובדגש על ירושלים והר הבית וגם להרחיב בחשיבות ההודאה.

זהו הכרך הכרך החדש של סדרת 'לזמן הזה' הרואה אור בימים אלו ובו שיעוריו של ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד, אותם העביר בישיבתו ובבית הכנסת של הישוב בימי ירושלים.

הרב מלמד עומד על חשיבותו של יום מיוחד זה וכותב "לא היה יום גדול לעולם היהודי כמו היום ששמענו את ההכרזה 'הר הבית בידינו'". בשיעורים מתמקד הרב במהותו של יום ירושלים, הסיבה לשמחה ביום זה, התפילות, ההודאה ועוד.

חלק מהשיעורים המובאים בספר נאמרו בשנים הקשות לעם ישראל ועם התמודדויות לא פשוטות – הסכמי אוסלו, אינתיפאדה רצחנית והגירוש מגוש קטיף. אירועים אלו כזכור טלטלו את העם ובעיקר את הציבור הדתי לאומי והרב מלמד מציע מבט מיוחד על יום ירושלים המגיע על רקע התמודדויות אלו.

בנוסף משתף הרב את הקוראים בעמדתו מול אמירת ההלל בברכה ביום ירושלים לאור הפקרת שטחי ארץ ישראל לידי הערבים.

נקודה נוספת המובאת בספר היא נושא העלייה להר הבית. הרב מלמד מסביר מדוע אין לעלות להר הבית וכיצד ניתן לשמור על קדושתו מבלי ששועלים, כלשונו, ילכו בו, זאת למרות שרגלינו לא תדרוכנה שם.

הספר נערך על ידי תלמידו של הרב מלמד, הרב ידידיה הכהן ויוצא לאור בהוצאת 'מאבני המקום' שע"י ישיבת בית אל. הוא ערוך ומסודר לפי השנים בהן השיחות נאמרו וכל שיחה מחולקת לפסקאות בצורה בהירה וברורה, כך שכעת ניתן להתכונן ליום ירושלים הקרב ובא ולהבין על מה לשמוח ועל מה להודות.


לרכישת הספר לחץ כאן

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il