באמצע שנה עמוסה כל טוב עם הפנים להמשיך לספק מענה חם לכל יהודי אנחנו שמחים לשתף אתכם בנעשה באתרינו! שדרגנו לאחרונה את צוות המדיה והכתבות העושה עבודה מצוינת, ורואים את התוצאות ואת התגובות לכתבות לפוסטים שמועלים במדיה החברתית.

פינה חדשה עלתה לאתר עם חידה תורנית שבועית בהשתתפות הגולשים. החידה בהחלט מעוררת עניין והגולשים שותפים לדיונים סביב השאלה.

ספרים רבים עלו לאתר בעת האחרונה, ביניהם:
• שלי שלך בהלכות צניעות מאת הרב ישראל וונדי
• חכמת החינוך על פי ספר החינוך של הרב אלחנן פופקו
• כל סדרת ספרי רץ כצבי (כעשרה כרכים) מאת הרב צבי רייזמן
• ו"מבעד לצמתך", פירוש על שיר השירים מאת הרב דן עשוש.

כל זאת, כמובן מלבד השיעורים והסדרות המועלים כל העת. בימי אלול, אף הפקנו סדרה קצרה מיוחדת העוסקת בתשובה ובתיקון המידות. הסדרה צולמה באיכות גבוהה מאוד ועברה עריכה מתקדמת. וב"ה פתחנו לפני כחודש קבוצת חיזוקים יומיים שחרטה על דגלה לשתף את העם בחיזוקים קצרים ועמוקים וברוך ה' הפידבקים חיוביים ביותר ברשתות החבריות ובווצאפ !

לאחרונה ארעו מספר תקלות בציוד הצילום, מצלמה אחת יצאה מכלל שימוש ומחשב השידור הוצרך לעבור תיקון דחוף אף הוא. הזמנו באופן מיידי ציוד צילום חדש, מקצועי ואיכותי בעלות של כ-15,000 ₪. הציוד החדש נותן מענה טוב ומשדרג את איכויות הצילום!
אנחנו מזמינם אתכם לקחת חלק ולסייע בשכלול האתר וברכישת אמצעים אלו בדף התרומות הבא.

נתחיל בכנס התקשורת המקוונת בעולם המדיה של אתר ישיבה ואיגוד הקהילות ובתי הכנסת בארץ ובעולם שהתקיים בהצלחה מרובה. בכנס השתתפו כ-130 רבנים, מגידי שיעורים, גבאי ומנהיגי קהילות שבאו לשמוע ולהשתתף במושבים השונים. את הדיונים הנחה מר עוזי ברוך, מנהל אתר ערוץ 7 וזכינו לאחר את הרה"ג שמואל אליהו ורבני הדור הצעיר דור ההמשך הרב עמיחי אליהו, הרב יוני לביא, והרב ליעד אוריין מבכירי הרבנים המשיבים בקבוצות הווצאפ הפעילות 24 שעות ביממה ומספקות מענה זמין ומהיר לכל שואל.

מאחורינו גם סוף שבוע בנושא "העצמה אישית" שיזם האתר. המשתתפים נהנו מלו"ז עמוס כל טוב החל משיחותיהם המעלפות של בסוף הרה"ג זלמן מלמד ורעייתו ראשת ערוץ 7 הרבנית שולמית, הרב שמואל אליהו ואשתו הרבנית טובה אליהו. וזה לא הכל! סיור ירושלמי עתיק, פרחי ירושלים, ראש הישיבה יוניברסטי הרב גולדוויכט, והרב רחמים ניסימי ראש רשת שעלים שזה עתה זכה באות מפעל חיים השלימו את החוויה המיוחדת הזו והתגובות חמות ונלהבות!

אשתף כאן במספר פניות שקיבלנו לאחרונה. הראשונה עוסקת במענה באמצעות הווטסאפ שאנו מפעילים. כיום ב"ה יש לאתר למעלה מעשר קבוצות שונות של שאל את הרב בעברית ובאנגלית, עדכונים, זמני היום וחיזוק יומי. הרבנים עובדים במסירות ומסביב לשעון, ונותנים מענה לכל שואל ופונה.

חברים יקרים, אני לא יכול שלא להעלות את התפעלותי על הכתב. בבסיס יש זמנים שאני בלי טלפון, או עם אנשים ולא יכול להקליד. אחרי דיונים כאלה, אני מסתכל בווצאפ, רואה הרבה שאלות ששאלו, ואת התשובות המהירות. פשוט מדהים לראות איך הפכתם את כלי החפירה שנקרא ווצאפ לכלי מצויין למענה תורני!

השניה מעלה על הנס את הרבנים היקרים העונים על השאלות במסגרת האתר. הרבנים מייחסים חשיבות רבה לכל פונה ולכל שאלה ומשתדלים לתת מענה הולם ומושקע, ואת התוצאות ניתן לראות במכתב זה:

שלום וברכה. אני אדם חרדתי מאובחן כבעל מחשבות כפייתיות, ובתור אחד כזה קורה לי שבתפילה יש לי הבנות אחרות למילים שאני אומר... מלחיצות יותר.... תודה רבה. אני חייב להודות מקרב לב לכל הרבנים והעוסקים במלאכה באתר. שאלות כאלה קשה מאוד לשאול רבנים שלא מכירים את העניין, ופה זה אחד המקומות היחידים שנותן מענה לכך. ה’ ישלם שכרכם.

המכתב השלישי הגיע לפני כחודשיים. נעשה איתו בירור על ידינו האם מחפש רק מפלט מהצרות, או שרוצה לעשות שינוי אמיתי בחייו ולצאת לדרך חדשה. התקבל הרושם שאכן הוא רוצה לצאת לדרך חדשה ולעשות שינוי משמעותי ולא רק לחפש "סגולות". יצרנו קשר עם הרב שמעון כהן מבית מוריה, וברוך ה' הוא התחיל ללמוד תורה בחברותא עם אברך.

שלום כבוד הרבנים.. קוראים לי.. אותו לפניי 10 שנים להתחיל לארגן מסיבות טבע מסיבות טראנס מסיבות סמים איך שלא קוראים לזה...אבל .. לא הכל וורוד.. מסיבה אחרונה כאילו משמיים בורא עולם החליט שמספיק עשיתי צרות בחיים ושהגיע זמני לעצור.. אבל כנראה גם למעלה הבינו שלעצור אותי בקלות יהיה קשה.. אז קיבלתי את כל המכות האפשריות ביום אחד .. המסיבה האחרונה שלי.. עבריינים פתאום התחילו לרדוף אחריי בכל מקום, כל החברים שלי פתאום החליטו לריב איתי..והמשפחה פתאום במפתיע הפנתה לי גב.. היום יצאתי מהבית אין לי איפה לחיות..לא אכלתי כבר כמה ימים אני אוכל פעם בכמה ימים שאריות.. לא מאמין שהגעתי למצב כזה.. לא מפסיק לבכות לא יודע איך כל הצרות נחתו עליי בצרורות.. אבל דבר אחד כן אני יכול להגיד שאני אולי חילוני קיצוני הייתי אבל תמיד האמנתי שיש מישהו שם בשמיים שכנראה רוצה שככה יהיה ואני מאמין בו.. כמה אנשים טובים רמזו לי שכנאה זה מלמעלה ובחיים שלי לא האמנתי שהגיע למצב כזה.. זה פעם ראשונה שיש לי מחשבות בראש להעילם מהעולם הזה רק שיקחו אותי כבר..רמזו לי אנשים טובים לפנות לרבנים ליעוץ.. אני מוכן לעשות הכל מהכל להפסיק מיד עם כל המסיבות השטויות לשנות כיוון בחיים רק לא באמת יודע מה לעשות.. איך לבקש סליחה משמיים לא רוצה יותר כלום בחיים רק שקט קצת לא לחיות ברחוב רעב וחולה ואולי שיום אחד המשפחה שלי תיסלח לי על הכל.. אשמח ליעוץ.. תודה מראש..

קבוצה זה מתווספת לקבוצת שאל את הרב החדשה שנפתחה במיוחד עבור ציבור דוברי האנגלית וגם היא הולכת וגדלה! אנחנו שמחים לשתף אתכן בכל קבוצות הווצאפ שלנו >>

הווצאפ של אתר ישיבה:

שאל את הרב 8 קבוצת שאלות ותשובות - שולחים את השאלות שלכם בקבוצה, ורבני הקבוצה משיבים. 

שאל את הרב באנגלית קבוצת השאלות באנגלית. 

זמני שבת וחג קבוצה שקטה - רק מנהלי הקבוצה שולחים הודעות. 

עידכונים מאתר ישיבה עדכונים וקישורים מעניינים מאתר ישיבה. קבוצה שקטה.  

החיזוק היומי קבוצה חדשה! כל יום נשלח סרטון קצרצר עם מסר מחזק מתוך שיעורים באתר. קבוצה שקטה. 

שיחה לפרשה כל שבוע לקראת שבת נשלח ששכתוב של שיחתו השבועית של הרב זלמן מלמד, עם קישור לשיעור לצפייה או לשמיעה. קבוצה שקטה. 

תכנית התנ"ך כל שבוע נשלחים דפי ההנחיות לפרקי התנ"ך הנלמדים באותו שבוע, וקישור לשיעור הסיכום. קבוצה שקטה.  

מוזמנים להצטרף! נתפלל לבורא עולם שתמיד ימשיך לזכות אותנו לפעול טוב ולהרבות תורה בעם ישראל בארץ ובעולם כולו.