איך עושים קידוש בחלל?

אנו שמחים לבשר על סדרת ספרים חדשה נכנסה לאתר: רץ כצבי - בירור הלכה ופרקי מחשבה מאת הרב צבי רייזמן

2 דק' קריאה
חופשי
בשעה טובה, אנו שמחים לבשר על הכנסת סדרת רץ כצבי לאתר. הסדרה, מאת הרב צבי רייזמן, עוסקת בסוגיות מגוונות מרחבי הש"ס, יחד עם בירור הלכתי ומקיף של נושאים אקטואליים.

סדרת רץ כצבי כוללת נושאים בהלכה ובמחשבה בתחומים נרחבים בתורה, בדגש על נושאים אקטואליים ובני זמננו. בכל ספר מונגשות סוגיות הלכתיות רבות בצורה בהירה ופשוטה, תוך שימת לב לשיטות המרכזיות ולפסיקת ההלכה.

בספר רץ כצבי על פורים לדוגמא, ניתן לעיין בסוגיות תלמודיות כגון חיוב העמידה בקריאת המגילה ובהלל, יחד עם שיטות האחרונים בשאלות עכשוויות כגון קיום מצוות דרך הטלפון והמיקרופון. בין הסוגיות, שזורים פרקי מחשבה שונים כטעמי המנהג להתחפש בפורים, או היחס לנס בהלכה.

בסוגיות הלכתיות עכשוויות, בהן ישנם ספקות המתעוררים חדשים לבקרים, נוספו בסוף הסוגיא מכתבים מאת רבנים בני זמננו שקראו את המאמר והוסיפו את דעתם בנידון. כך שלאחר קריאת המאמר העוסק בשאלת הזמנת חילוני לסעודת חג, ניתן למצוא את תשובת אב"ד הגדול בירושלים לשעבר, הרב שלמה דיכובסקי, ביחס לסוגיא או את גישתו של הרב אשר וייס בסוגיא הדנה בשאלת בניית סוכה במקום האסור לפי העירייה.

בסוגיא אחרת, דן המחבר באסטרונאוט העושה קידוש בחלל, שבלעדי כוח המשיכה אינו יכול לשתות כראוי מכוס הקידוש. על מנת להשיב על שאלה זו, חוקר המחבר בדין כוס של ברכה וגדריה מתוך פסקי האחרונים. הסוגיא הפכה לרלוונטית אף יותר לאחר שאילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, עשה בעצמו קידוש בחלל.

המחבר, הרב צבי רייזמן, הינו איש עסקים מלוס אנג'לס המקדיש חלק ניכר מזמנו בלימוד התורה ובמסירת שיעורים לקהל הרחב. שיעוריו, המתמקדים בלימוד עיוני יחד עם זיקה לסוגיות אקטואליות, זוכים כבר שנים רבות להצלחה גדולה וכעת הם זמינים גם באתר ישיבה.

הסדרה מתפרסמת במסגרת פרויקט פרשני ודרשני באתר ישיבה. בפרויקט פרשני, ניתנת הזדמנות לגולשים לשתף את פירושיהם על הספרות התורנית, וליצור יחד פירוש פשטי מקיף וכולל על ארון הספרים היהודי. ביצירה משותפת זו, ניתן למצוא פירושים על פסוקי התורה, יחד עם הסבר על ההלכה ברמב"ם או פירוש הרא"ש, והכל באופן זמין ונגיש.

בחלק של דרשני, ניתן לשתף מאמרים ודרשות העומדים בפני עצמם, כגון סיכומי סוגיות, או מאמרים אמוניים. האתר מעניק אפשרות לכותבי המאמרים להפיץ את תורתם ברבים, ולהגיע לקהלים נרחבים באמצעות גולשי האתר. על כל מאמר ניתן להגיב בדף השיחה המיועד לכך, ובכך לקיים דיון על הנכתב במאמר.

פרויקט פרשני ודרשני מתאפשר הודות לר' ישראל אורי, התומך מהונו ומרצו להקמת ולתחזוקת הפרויקט. סדרת רץ כצבי, מצטרפת למאמרים הרבים הנמצאים בדרשני המקיפים חלקים נרחבים בתורה.

ושנזכה להגדיל תורה ולהאדירה, יחד איתכם.

המשך לקריאת הסדרה


חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il