הנדיב יוג'ין גלוק הלך לעולמו

הנדיב יוג'ין גלוק, מבוני הישוב בית אל ומוסדות קריית הישיבה, הלך לעולמו בארה"ב והוא בן 92.

2 דק' קריאה
ערוץ 7
איש העסקים והנדיב יוג'ין גלוק, מבוני הישוב בית אל ומוסדות קריית הישיבה, הלך לעולמו בארה"ב בגיל 92.

גלוק סייע במשך עשרות שנים לבנייתם וחיזוקם של המוסדות בראשות הרב זלמן ברוך מלמד, בהם הישיבה הגבוהה, המכינה הצבאית, ישיבה תיכונית ואולפנה שהעמידו אלפי תלמידים ותלמידות. כמו כן עמד, תמך וסייע להקמת ערוץ 7 עוד מימי אוניית ארץ הצבי בלב ים והעיתון בשבע.

במשך 40 שנה עמד גלוק מאחורי הדינר הציוני הגדול במזרח אמריקה שבו הגיעו אלפים לתמוך במפעל ההתיישבות. בדינר לקחו חלק במהלך השנים בכירי הפוליטיקאים מישראל ומארה"ב בהם אריאל שרון, בנימין נתניהו, שרת המשפטים לשעבר וראש רשימת ימינה איילת שקד, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אהוד אולמרט, ג'ון בולטון ורבים אחרים.

יו"ר קבוצת ערוץ 7 יעקב (כצל'ה) כץ ויד ימינו של ראש מוסדות בית אל הרב זלמן מלמד מציין כי חסותו של גלוק, בין השאר גם על ערוץ 7 ובשבע, תרמה רבות לעובדה שחיים היום כ-500,000 יהודים ביו"ש ועוד למעלה מ-350,000 במזרחה של ירושלים.

גלוק סייע לכצלה גם בהיותו חבר כנסת וגם בעבר, אז היה יועצו של אריאל שרון לענייני התיישבות, והשניים תרמו למהפכה בבנייה ביהודה ושמרון, במזרח ירושלים, וברמת הגולן.

גלוק, ניצול שואה, היגר לארה"ב לאחר השואה ושם הקים את משפחתו ועסקיו. במשך עשרות שנים תרם לארגונים יהודים רבים מצילי חיים כמו איחוד הצלה, בית החולים לניאדו, זק"א, שערי צדק ועוד.

הוא היה מגדולי הפילנטרופים היהודיים בניו יורק, וככזה, הצליח לרתום עשירים ואנשי עסקים רבים שיתרמו גם הם לבניין ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון ולארגוני חסד.

רעייתו של גלוק, שחצתה את גיל התשעים, הלכה לעולמה לפני למעלה משנה. היא ובעלה כאמור פעלו בעשרות השנים האחרונות למען בנייתה של ארץ ישראל בכלל והישוב בית אל בפרט.

גלוק כאיש עסקים ניהל במהלך חייו מפעל ענק לשעונים מהגדולים בעולם לצד עסקים רבים ונוספים. במהלך השנים תמך וסייע לראשי ממשלה, פוליטיקאים ואנשי עשייה.


במשך שנים רבות עמד מאחורי "ההקפות השניות" שנערכו במוצאי שמחת תורה בגן הפעמון בירושלים. הוא ראה בהקפות אלה את ערך האחדות בעם ישראל ואת החיבור וגשר בין דתיים לחילונים.

"אין אדם עומד על דעת רבו עד ארבעים שנה", אומר כצל'ה, "40 שנה שגלוק לקח את כל ההתיישבות ביו"ש וארגוני חסד רבים למרכז חייו. יהודי שקרא נכון את מפת מדינת ישראל ועתידה כבר לפני 40 שנה. הוא עשה שינוי היסטורי ביחס של מדינת ישראל לכל השטחים שמעבר לקו הירוק ובזכות פעילותו אלה ישארו בידיים של מדינת ישראל".

גלוק, ניצול שואה שכל משפחתו נספתה בתופת הנאצית, הותיר אחריו עשרות רבות של נכדים ונינים.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il