ג' אלול באתר ישיבה

לכבוד ג' אלול, אנו מקבצים כאן מבחר מתוך השיעורים, השיחות ועוד שנמצאים באתר על מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

2 דק' קריאה

ג' אלול נפטר מורנו ורבנו, הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, גדול הדורות.
הרב אברהם יצחק הכהן קוק, הרב הראשי האשכנזי הראשון, ראש ישיבת מרכז הרב, פוסק הלכה, מקובל, הוגה דעות, משורר ומנהיג ארץ ישראל. אבי הציונות הדתית וממעצבי השקפתה. מגדולי הוגי הדעות שקמו לעם ישראל ומגדולי הדור בהלכה, בקבלה ובמידות.
באתר ניתן למצוא עשרות רבות של שיעורים העוסקים בדמותו של הרב זצ"ל, ופי כמה וכמה שיעורים רבים ומגוונים בספרים המרובים של הרב. 
שידור חי של האזכרה לזכרו בישיבת בית אל.
השיעורים יתחילו בשעה 18:30. 


דרכו של הרב מלווה את האתר וישנם מגוו שיעורי צפייה על חלקי ספר אורות ועל תורתו. כנסו לשיעורי רבני הישיבה על ספרי הרב:
אורות התורה 
אורות התשובה
אורות הקודש
מאמרי הראיה
אגרות הראיה
עולת ראיה .


בנוסף יש קטגוריה על הרב זצ"ל באתר ישנם עשרות רבות של שיעורים על דרכו ודמותו של הרב, ומתוך מבחר השיעורים שם בחרנו להביא כאן שיעור אחד של הרב זלמן מלמד על גדולתו של מרן הרב, דבקותו הגדולה בה'. על כך שהרב היה רב-תחומי, איש אשכולות. ועל כך שדרכו של הרב הייתה לדייק להעמיק ולתת מבט אמוני על המציאות, להסתכל לעומק ולא רק על הכאן ועכשיו:


במדור שאל את הרב,  הרב דב ליאור. הרב נשאל מה היה יחסם של גדולי הדור אל הרב קוק, והרב השיב שיש ספרים המקבצים מכתבים של גדולי הדור אל הרב, ומהתארים שהם כותבים ביחס לרב ניתן לראות את הערכתם אליהם. בתחום ההלכה אמנם היו כמה גדולי דור, אך בתחום האמונה ללא ספק הרב היה מגדולי דורו.

צפו בשיעורו הקצר של הרב ש. יוסף וייצן בנושא השפעתו של הרב קוק על כלל ישראל>>

 בחנות הספרים שבאתר ניתן לרכוש את ספרי הרב: ספר אורות בהוצאת מאבני המקום, משנת הרב, ארץ חפץ, נפש הראי"ה - לשלושה באלול, שיעורי הרב זלמן מלמד בספר אורות, הקדמה לשבת הארץ, ועוד. כמו כן, ספרים של גדולי תלמידיו - הרב צבי יהודה, הרב דוד כהן "הנזיר", הרב יעקב משה חרל"פ ועוד.

ניתן לקרוא בהרחבה על תולדות חייו של הרב קוק, תלמידיו, כתביו, ספריו ועוד - בערך העוסק בו בויקישיבה.
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il