המיקרופדיה התלמודית

פרוייקט המיקרופדיה התלמודית באתר ישיבה ממשיך להתקדם ואף תופס תאוצה, עם למעלה מחמישים ערכים חדשים.

yeshiva.org.il

כפי שהזכרנו בעבר, באתר קיים שיתוף פעולה ייחודי עם האנציקלופדיה התלמודית של יד הרב הרצוג, ובאמצעותו צוות תלמידי חכמים כותב בצורה מתומצתת את ערכי האנציקלופדיה התלמודית, והערכים עולים גם בצורה ממוחשבת באתר ישיבה.


אמנם ניתן לערוך ולשנות את הערכים בויקישיבה, האנציקלופדיה התורנית הכללית שבאתר, אך במיקרופדיה מכיוון שכל ערך נערך בצורה מדוקדקת על ידי צוות תלמידי חכמים בראשות הרב פרופ' אברהם שטיינברג ועברו הגהה על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג שליט"א - אין אפשרות לערוך את הערכים. עם זאת, קיימת אפשרות להעיר הערות על הערכים הקיימים בדף השיחה של כל ערך וערך, ההערות יבדקו על ידי תלמידי חכמים, ובמידת הצורך הם יכנסו לתוך הערכים עצמם.


למרות שמדובר על קיצור של ערכי האנציקלופדיה התלמודית, הערכים רחבים ומקיפים. כך למשל אחד הערכים שנכנסו בתקופה האחרונה הוא גאווה, והערך כולל את הגדרת הגאווה, האיסור ומקורו, מקומו במניין המצוות, חומרתו, בתלמיד חכם ומנהיג, בדרך ארץ, בחומרות יתרות ועוד.


בתקופה האחרונה אל מאות הערכים הקיימים נוספו למעלה מחמישים ערכים חדשים, ובעזרת ה' עם הזמן יתווספו עוד ועוד ערכים, הכל לתועלת הגולשים ולהגדיל את הפצת התורה גם דרך האינטרנט, כי בשביל זה יש אינטרנט.


לכניסה למיקרופדיה התלמודית לחצו כאן.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il