- משפחה, ציבור וחברה
- לוויה, קבורה ובית הקברות
תכריכין למת וקבורה ע"י גוי
שאלה
האם עניין 8 בגדים בתכריכי המת כמובא בגשר החיים הינו הלכה או מנהג, האם ייתכן כי יש הבדל בין תכריכי גבר לתכריכי אישה ובמידה ואין הבדל האם חובה לשנות את המנהג הקיים, קהילה הנוהגת אחרת,מה הבסיס ההלכתי עליו יש לשמור בכל מקרה?
האם יש איסור מוחלט בהובלת המיטה לקבורה ובהורדת הארון לקבר על ידי גויים או לא, כיצד לנקוט במידה ולפי הרשויות הורדת הארון לקבר הינה אך ורק על ידי "מומחים" המועסקים על ידי הרשות?
תשובה
רוב הח"ק בארץ קבלו עליהם את מנהגי ירושלים ואין לשנות. אין להשתמש בגוי בקבורה עצמה. בכל רשות יש ח"ק שרק היא המוסמכת לקבור.

קריאת תהילים ע"י נשים בבית עלמין
הרב דוד חי הכהן | ה אב תשפ"ב
גיל ביקור בבית העלמין
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י אייר תשס"ח
ברכה להדלקת נר בבית העלמין
הרב בנימין במברגר | כ"ט שבט תשס"ט

ילד המבקר בבית קברות צבאי
הרב שמואל הולשטיין | ה אייר תשע"א

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

הפקר חדר של גוי בבית יהודי
י"ד אב תשס"ב

לכרוע בשעת הקדיש והקדושה?
כ"א אב תשס"ב

ביטוח משלים
ב אב תשס"ב

גילוח במוצאי תשעה באב
כ"ט תמוז תשס"ב

דיבור אחרי קריאת שמע שעל המיטה
הרב עזריה אריאל | כ"ו מרחשון תשע"ד
מצבה האומלל של מדינה המברכת את ישראל
הרב משה ליב הכהן הלברשטט | א מרחשון תשע"ט
מה מברכים על רעידת אדמה?
הרב רואי מרגלית | כ"ג אדר תשס"ד

ברכה על הקשת
רבנים שונים | ו מרחשון תשס"ט
