- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
276
שאלה
בסימן ד באו"ח סעיף יד ה"ביאור הלכה" מסביר מדוע יכול להביא עצמו לידי חיוב ברכה גם לרא"ש אם עשה צרכיו (ומיירי שכבר נטל מקודם כמבואר בסעיף) ובזה גם הרשב"א יודה, ואילו אם חזר לישון שנת קבע (שנוגע במקומות המטונפים) אין זה מועיל כיון שעדין חוששים לטעמו של הרשב"א.
לא זכיתי להבין מה ההבדל?!
תשובה
הבאור הלכה דבור המתחיל ואפילו לא עשה צרכיו (סימן ד) כותב שיכול להגיד ברכת על נטילת ידים עם שאר ברכות השחר, אפילו שלא סמוך לנטילת ידים, ולפי זה כאשר לא ברך על נטילת ידים בלילה אלא רק בבוקר, יוכל לברך גם לרשב"א. ואילו אם ברך פעם ראשונה שקם וחזר לישון לא מברך שוב לרשב"א.
הרב אברהם פרל.
אמורא לא הכיר משנה?
הרב פרופ' נריה גוטל | י"ט תשרי תשפ"ה
קפידא על יהושע שלא ביטל יצרא דעבודה זרה
הרב דניאל קירש | ז אייר תשפ"ה
מעשר ראשון
הרב חיים שרייבר | י"ד אייר תשפ"ה
עץ הדעת - חיטה - הגיוני?
הרב חיים שרייבר | ה ניסן תשפ"ה

זיווג משמים ושיר השירים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ב שבט תשס"ט

לד' בעומר בשבת - מתי מותר לספרדים להסתפר והתגלח
הרב יצחק בן יוסף | ד אייר תשפ"א

הסרת שיער הגוף לגברים
הרב עזריה אריאל | י"ב אלול תשע"ד
