שאל את הרב

  • תורה, מחשבה ומוסר
  • שאלות פרטיות בסוגיות שונות
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
בסימן ד באו"ח סעיף יד ה"ביאור הלכה" מסביר מדוע יכול להביא עצמו לידי חיוב ברכה גם לרא"ש אם עשה צרכיו (ומיירי שכבר נטל מקודם כמבואר בסעיף) ובזה גם הרשב"א יודה, ואילו אם חזר לישון שנת קבע (שנוגע במקומות המטונפים) אין זה מועיל כיון שעדין חוששים לטעמו של הרשב"א. לא זכיתי להבין מה ההבדל?!
תשובה
הבאור הלכה דבור המתחיל ואפילו לא עשה צרכיו (סימן ד) כותב שיכול להגיד ברכת על נטילת ידים עם שאר ברכות השחר, אפילו שלא סמוך לנטילת ידים, ולפי זה כאשר לא ברך על נטילת ידים בלילה אלא רק בבוקר, יוכל לברך גם לרשב"א. ואילו אם ברך פעם ראשונה שקם וחזר לישון לא מברך שוב לרשב"א. הרב אברהם פרל.
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il