- משפחה, ציבור וחברה
- שאלות כלליות
נגינה במקום ריקודים מעורבים
שאלה
אני נגן שמנגן בחתונות. היום ב"ה אני עובד עם מספר להקות. בד"כ אני אומר לבעל הלקה כשהוא מזמין אותי שאינני מרקיד קהל שרוקד מעורב נשים וגברים, ובאמת רוב הלהקות לא מרקידות ריקודים מעורבים. היו מקרים ושכחתי לומר לבעל הלהקה והוא גם כן לא אמר לי, והיו מקרים שבאמת הלהקות לא מרקידות מעורב ולא ידעו על ריקודים מעורבים והקהל או חלקו ממנו החליטו לרקוד מעורב. המציאות היום היא שבעל הלהקה מזמין את הנגן והוא זה שמשלם לו בסוף האירוע.
1. האם בעל הלהקה, במידה והוא יודע על תכנון ריקודים מעורבים בחלק מהחתונה, חייב לציין את זאת כשהוא מזמין אותי או שזו רק אחריות שלי?
2. האם אני צריך להימנע מלכתחילה מלנגן עם להקה שמרקידה מעורב בחלק מאותה חתונה, גם אם בעל הלהקה פוטר אותי מלנגן איתם באותו זמן?
3. באיזה שלב אני מגדיר שזהו ריקוד מעורב שבו אני מפסיק לנגן: א. הורידו את המחיצות ונשארו שני מעגלים נפרדים ב. נשארו המחיצות והחליטו מס’ גברים ונשים לרקוד בצורה מעורבת בצד.
4. האם אני צריך לרדת מהבמה או שב ועל תעשה, כי אולי יש בזה צד של חילול ה’ בזה שאני נשאר על הבמה?
5. אחד אמר לי "נגן ואל תסתכל" האם יש מקום לטענה זו?
6. פועל אינו חוזר בו בדבר האבד, אולם מצד שני יש פה איסורי צניעות, כיצד עלי לנהוג (בדיעבד כמובן) אחרי שכבר הגעתי לאירוע?
תשובה
1. זו שאלה טובה. נראה לי שאתה צריך להגיד לו שאלו המגבלות שלך, כדי שבעל הלהקה לא יוכל לומר שיש כאן מקח טעות, שהוא יאמר לך שהוא רגיל לעבוד עם קהל כזה.
2. מספיק שאינך משתתף בחלק האסור.
3. מעורב זה ממש ביחד.
4. מספיק שלא לנגן.
6. מותר לך לחזור בך אם זהו דבר איסור.

סעודת הודיה על הולדת בת
הרב דוד חי הכהן |

קידוש לכבוד לידת תינוקת
הרב יצחק בן יוסף | ו אב תשפ"א

שבת חתן לפני החתונה
הרה"ג דוב ליאור | ג אלול תשס"ח
אסור לא ליהנות מסעודת מצווה?
הרב רואי מרגלית | ח תמוז תשס"ג

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

ברכות השחר לפני עלות השחר
ל שבט תשס"ב

שטיפת כלים בשבת
כ"ט שבט תשס"ב

לשמוע מגילה מאיש או מאישה?
ו אדר תשס"ב

הגייה מדוייקת בתפילה
ל שבט תשס"ב

הכשרת כלי זכוכית לפסח
הרב עזריה אריאל |

הכשרת כלי זכוכית לפסח
הרב עזריה אריאל |
מדוע אסור לנשים להכנס לבית העלמין?
הרב בנימין במברגר | ד אדר ב' תשע"א

שיבולת שועל האם זה חמץ?
הרה"ג יעקב אריאל | י ניסן תשס"ח

מה מברכים על סלרי?
הרב שמואל אריאל | כ"ז אדר תשפ"ג
ערכאות בדיבה - המשך
הרב משה מאיר אבינר | כ"ח אדר תשפ"ג
האם עיוור צבעים יכול לברך על קשת?
כולל הלכה בית אל | כ"ז אדר תשפ"ג
