- משפחה, ציבור וחברה
- טהרת המשפחה
טהרת המשפחה-עונה בינונית
שאלה
עד כה ידעתי כי לאשה שאין ווסת קבוע (כרוב הנשים כיום) יש לחשב ימי פרישות ל’עונה בינונית’, 30 יום. את 30 היום הייתי סופר מיום לאחר ’ראייתה’ ועד היום ה-30 בו פרשתי. היינו(לדוגמה), אם ’ראתה’ ב-א’שבט, ספרתי 30 יום החל מ-ב’ שבט ואז פרשתי ממנה ב-א’ אדר ב’. (כמובן שכל התייחסותי הינה כי :’יום’= לילה והיום שאחריו)
בימים אלה נאמר לי כי מניין 30 יום מתחיל מיום ה’ראיה’ עצמו. הדבר לא ברור לי. הרי כך יוצא שעברו רק 29 יום? מה נכון וכיצד עלי לחשב הנושא?
תשובה
ישנה מחלוקת בין הפוסקים מהו זמן העונה בינונית - האם 30 יום מיום ראיית הוסת (כלומר הפרש של 29 יום) או 31 יום מיום ראית הוסת (כלומר הפרש של 30 יום). להלכה אנו פוסקים כדעת האומרים שעונה בינונית היא ביום ה-30 לראיית הוסת (כלומר הפרש של 29 יום).
יחד עם זאת, יש לזכור שכאשר החודש הקודם היה מלא, יש צורך לפרוש ביום ה-31 (כלומר בהפרש של 30 יום) מדין וסת החודש (כאשר החודש היה חסר, וסת החודש נופל ממילא על היום של העונה בינונית).
האם שמירת נגיעה קשורה לטהרת המשפחה?
הרב גדעון ויצמן | ו ניסן תשפ"ב
מדוע אין שומרים בימינו ימים לאחר לידה
הרב חגי לרר | י"א תמוז תשע"ז

כתם על נייר ופדים האם נחשב מקבל טומאה
הרב יצחק בן יוסף | כ"ו מרחשון תשע"ד
ריב בין בני זוג וטהרה
הרב גדעון ויצמן | ל שבט תשפ"א
הרב גדעון ויצמן
רב משיב במכון פוע"ה - פוריות ורפואה על פי ההלכה.
משמעות הלכות איסור
ה אייר תשס"ד
שידוך הגון
י"ג אייר תשס"ג
חייבים לתת גט כשאין ילדים?
ד טבת תשס"ד
זרע של גוי
י"ח אב תשס"ד

מה מברכים על ברקים ורעמים
הרב יצחק בן יוסף | י מרחשון תשע"ג

ברכה על לחוח
מכון התורה והארץ | ח תמוז תשס"ג

ברכה על לחוח
מכון התורה והארץ | ח תמוז תשס"ג

מה אומרים בניחום אבלים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו תמוז תשס"ח
ברכה אחרונה על גלידה
כולל הלכה בית אל | י"א שבט תשפ"ג

האם תורה שבעל פה היא המשנה בגמרות?
הרב שמואל אריאל | י"ב שבט תשפ"ג
