- הלכה
- קריאת התורה
להעיר לבעל הקריאה?
שאלה
האם מותר להעיר לבעל הקורא על טעות שכיון המעיר עובר על הלבנת פנים? ואם כן כיצד?
תשובה
אם הטעות משנה את משמעות המילה, לא יצאו בקריאתה, וחובה לחזור. ולכתחילה יש לתקן גם בטעות שאינה משנה את משמעות המילה. אבל אם הקורא עלול מחמת ההערות להתבלבל יותר, או שרבים מידי מעירים, ונוצר עקב כך מהומה בביהכ"נ, עדיף שלא להעיר על טעות שאינה משנה את המשמעות.
וכל זמן שאין מתכוונים לפגוע בקורא, אין חשש הלבנת פנים, כי הכל יודעים שהמגמה היא לקיים את מצוות הציבור. ומי שחושש מעלבונות צריך שלא להתנדב לקרוא בתורה, ולא להכשיל את הרבים בקריאה מוטעית.

"אל ארך אפים" ו"יהי רצון" בתענית ציבור
הרה"ג דוב ליאור | כ"ה תמוז תשס"ח
דקדוק בקריאה בפרשת מסעי
הרב משה מאיר אבינר | כ"ט תמוז תשפ"א

עמידה בקריאת התורה
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ט אדר א' תשס"ג

"זאת התורה" באצבע קטנה
הרב דוד חי הכהן | י"ב טבת תש"ע
הרב אליעזר מלמד
ראש ישיבת הר ברכה ורב הישוב. מחבר סדרת ספרי "פניני הלכה".
תפילה לילדים
כ שבט תשס"ב
חטא בשגגה
י"ז שבט תשס"ב
הנפת הזרת על ספר תורה
ט"ו שבט תשס"ב
הכשרה של מעבד מזון
כ"ד שבט תשס"ב
מתי אומרים תיקון חצות ןלאה
הרב חגי לרר | י"ח מרחשון תש"פ

באיזה חוט מותר לחבר את הסכך?
הרב שמואל אריאל | י"ב תשרי תשע"ח

סכך כשר מעל / מתחת פרגולה ממתכת
הרב שמואל אריאל | ט אייר תשע"ז

בניית פרגולה כך שתהיה כשרה לסוכה
הרב שמואל אריאל | ו אב תשע"ו
בליעת דמעות ביום כיפור
הרב דניאל קירש | י"א תשרי תשפ"ד
אכילת שום בראש השנה שחל בשבת
הרב דניאל קירש | י"א תשרי תשפ"ד

זמן סיום מסכת לעילוי נשמת נפטר
הרב יצחק בן יוסף | ט תשרי תשפ"ד
