- משפחה, ציבור וחברה
- שאלות ציבוריות
אורחות חיים
שאלה
1) הרמב"ן באגרת הרמב"ן כותב: שלעולם לא יביט אדם בעינים של האדם שהוא מדבר איתו. בימנו זה לא מכובד לא להביט בעינים של מי שמדברים איתו. מידה זו ועוד מידות טובות שאדם צריך לרכוש יכולים למנוע מאדם להצליח בחיי העולם הזה. האם עלינו לוותר על הצלחה בחיי העולם הזה, אם לא, כיצד לנהוג?
2) חינוך ילדים: אם נחנך ילד לותרנות (אם לוקחים לו משהו לוותר או אם מרבצים לו לוותר)אז הילדים בגן ידרכו עליו וינצלו אותו. כיצד לנהוג ?
תשובה
הכוונה של הרמב"ן שצריך להמנע מלהביט בצורה חצופה כאילו אתה בוחן את האדם שעומד מולך. אלא יש לנהוג בענוה אך ברור שאפשר להביט על האדם שאיתו מדברים.
חינוך ילדים לוותרנות אינו חינוך לכניעה אלא להפך להיות בוגר שלא מתעקש על דברים קטנים ולא חשובים. כמו שצריך לחנך לוותרנות כן צריך לחנך לדעת לעמוד על שלו כשהוא צודק ולא להיות למדרס של ילדים אחרים.
האם ילדים חייבים להתחסן?
הרב פרופ' נריה גוטל | ב אב תשפ"א
פדיון שבויים ביותר מכדי שוויים
הרב אליעזר מלמד | ח ניסן תשס"ד
החזרת הישיבה להסדר
הרב אליעזר מלמד | ד טבת תש"ע

גיבוש בין רבני הציונות הדתית
הרב דוד חי הכהן | ז תשרי תשס"ח
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל .
יחס נכון להתדרדרות מוסרית בחברה
כ"א מרחשון תשס"ב
חובת ציות והידור לחוקי התנועה
כ"א מרחשון תשס"ב
מחיאת כפים בשבת
כ"א מרחשון תשס"ב
יחס לפסיקת רבנים נגד הציונות
כ"א מרחשון תשס"ב
האם קמח חמץ?
הרבנות הראשית לישראל | ב ניסן תשע"ג

איזה "זרוע" לקנות לפסח ואם אוכלים אותה
הרב נועם דביר מייזלס | ז ניסן תש"פ

חרדל - קטניות או לא?
הרה"ג דוב ליאור | י"א ניסן תשע"א
