- משפחה, ציבור וחברה
- המקדש והקרבנות
איסור "נותר" באימורים
שאלה
בקרבן שלמים, אימורים העולים על המזבח נפסלים בלינה בבוקר, ואילו הבשר, נאכל יום נוסף ונהיה נותר בשקיעת החמה. למחרת בבוקר צריך לשרוף אותו.
האם האימורים מקבלים שם "נותר" והאוכלם חייב כרת, או שאיסור נותר נאמר רק לגבי הבשר? אם אכן יש שם נותר גם על האימורים, האם הוא חל יחד עם הבשר או שזה חל מיד בבוקר?
תשובה
מסתבר שהמונח "נותר" מתיחס רק לבשר הנאכל ע"י אדם ולא לאמורים והראיה שבאמורים שנותרו אין דין שרפה.
מה עושים עם הבכורים?
הרב בנימין במברגר | כ"ד שבט תשס"ז

הלוויים ניגנו בשבת?
רבנים שונים | י"ב מרחשון תשס"ו

הלכות המזבח החיצון וחיבורו לקרקע
הרב עזריה אריאל | ו ניסן תשפ"ב
מדוע לא עשו מעקה בבית המקדש?
הרב חיים שריבר | כ"ב אייר תשפ"א

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

קריאה בספר "מאור עיניים" ושאר ספרים שהוחרמו
י"ד אב תשס"ב

לבישת ציצית ישירות על הגוף
כ"ג אב תשס"ב

גילוח במוצאי תשעה באב
כ"ט תמוז תשס"ב

נוסח תפילה
כ"ד אב תשס"ב

ברכת הפסיפלורה
מכון התורה והארץ | י"ד אלול תשס"ה

ברכה על פרי האננס והבננה
הרב שמואל הולשטיין | ח אייר תשס"ט
עד מתי קידוש לבנה?
הרב אליעזר מלמד | א כסלו תשס"ז

דיני קדימה בברכות
הרב יצחק בן יוסף | ג שבט תשע"ט
תפילה לנשים
כולל הלכה בית אל | ט"ו שבט תשפ"ג
יוסף ויעקב
הרב חיים שריבר | י"ד שבט תשפ"ג
