- הלכה
- נטילת ידים לסעודה ופירות
דבר שטיבולו במשקה
שאלה
הרב הביא את דעת השו"ע (או"ח קנח, ד) שיש ליטול ידיים בלא ברכה, אך השו"ע כותב בסעיף שלאחריו שהנוטל ידיו לפרות הרי הוא מגסי הרוח, לא הבנתי את הניגוד בין שני הסעיפים, ומדוע לא הזכיר השו"ע בסעיף ד’ שדין נטילת ידיים לפירות מיועד רק לאנשים בדרגות גבוהות שמדקדקים מאוד במצוות?
תשובה
גס רוח הוא מי שנוטל ידיים לפני אכילת פירות שלא נטבלו במשקה וחושב שזו חובה או מצווה. ומה שכתוב בסעיף ד' הכוונה לפרי שטבול במשקה שלדעת הרבה פוסקים חייב בנטילה.

ברכת נטילת ידיים לאחר הניגוב
הרה"ג דוב ליאור | י"ב תמוז תשס"ח

ליטול ידים כתימנים
הרה"ג דוב ליאור | י"ז סיון תש"ע

כשרות כוס מתכווצת לנטילת ידיים
הרב דוד חי הכהן | כ"ב תמוז תשפ"ג

נטילת ידיים עם מים שיצאו מהמזגן או עם מי סודה
הרב מיכאל יומטוביאן | ג אלול תש"פ
הרב אליעזר מלמד
ראש ישיבת הר ברכה ורב הישוב. מחבר סדרת ספרי "פניני הלכה".
אליעזר - ארור או ברוך?
י"ז שבט תשס"ב
חטא בשגגה
י"ז שבט תשס"ב
הדרך לאמונה
כ"ט טבת תשס"ב
לעבור מול המתפלל בשעת הצורך
כ"ד שבט תשס"ב

רכיבה על אופניים ביום הכיפורים
הרב שמואל הולשטיין | ז תשרי תשס"ט

חיוב יולדת בצום יום הכיפורים
הרב מיכאל יומטוביאן | ה תשרי תש"פ

מניקה ביום כיפור - יכולה לשתות לשיעורים?
רבנים שונים | ה תשרי תשע"ט
עליה לקבר בעשרת ימי תשובה
הרב בנימין במברגר | ד תשרי תשס"ט

הסרת מזוזה כדי שלא תתבזה
הרב אליקים לבנון | ו תשרי תשפ"ד

האם מי שאינו נמשך לנשים נחשב לאנוס ולסריס?
הרב אליקים לבנון | ו תשרי תשפ"ד
כיפור בהריון מתקדם
הרב יואב חנניה אוקנין | ו תשרי תשפ"ד
