- הלכה
- נטילת ידים לסעודה ופירות
דבר שטיבולו במשקה
שאלה
הרב הביא את דעת השו"ע (או"ח קנח, ד) שיש ליטול ידיים בלא ברכה, אך השו"ע כותב בסעיף שלאחריו שהנוטל ידיו לפרות הרי הוא מגסי הרוח, לא הבנתי את הניגוד בין שני הסעיפים, ומדוע לא הזכיר השו"ע בסעיף ד’ שדין נטילת ידיים לפירות מיועד רק לאנשים בדרגות גבוהות שמדקדקים מאוד במצוות?
תשובה
גס רוח הוא מי שנוטל ידיים לפני אכילת פירות שלא נטבלו במשקה וחושב שזו חובה או מצווה. ומה שכתוב בסעיף ד' הכוונה לפרי שטבול במשקה שלדעת הרבה פוסקים חייב בנטילה.

הפסק בין נט"י לסעודה
הרב שלום אילוז | כ"ד סיון תשס"ט
נטילת ידים
הרב דניאל קירש | ט"ז אייר תשפ"ב
למה לא מדברים לאחר נטילת ידים?
הרב אליעזר מלמד | ט"ו מרחשון תשס"ד
דבר שטיבולו במשקה
הרב בנימין במברגר | י"ד ניסן תשפ"ב
הרב אליעזר מלמד
ראש ישיבת הר ברכה ורב הישוב. מחבר סדרת ספרי "פניני הלכה".
השלמת "אשרי" לאחר התפילה
כ"ד שבט תשס"ב
לימוד גמרא
כ שבט תשס"ב
חטא בשגגה
י"ז שבט תשס"ב
לעבור מול המתפלל בשעת הצורך
כ"ד שבט תשס"ב
להסתפר ולשמוע מוזיקה בל"ג בעומר
הרב בנימין במברגר | י"ז אייר תשס"ט

תספורת וגילוח בערב ל"ג בעומר
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ח אדר תשס"ו

טעם הדלקת מדורה בל"ג בעומר
רבנים שונים | כ"ב אייר תש"ע

האם מותר לשמוע מוזיקה בספירת העומר (תש"פ)
הרב נועם דביר מייזלס | כ"ב ניסן תש"פ

יחס לערבים
הרב דוד חי הכהן | י"ז אייר תשפ"ב

שירים בספירת העומר ללא כוונה
הרב יצחק בן יוסף | י"ז אייר תשפ"ב

עניית "אמן אמן אמן סלה ועד" בסיום מסכת
הרב דוד חי הכהן | י"ז אייר תשפ"ב
