שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • הפטירה והשבעה
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
שמעתי שהגמרא אומרת שיש חובה לקרוע על גדול בישראל שנפטר, גם אם הוא לא רבו המובהק, וגם אם הוא לא נוכח בזמן יציאת נשמה. אולם בפועל ראיתי שגם כשנפטר הרב אליהו זצ"ל וגם כשנפטר הרב עובדיה לא נהגו האנשים לקרוע. האם כולם נוהגים שלא כשורה, או שהגמרא לא נפסקה להלכה? בשורות טובות
תשובה
בהלכה מוזכר כמה סוגי קריעות שאינם נוהגים: על נכד בפני הבן (שמ,ד) על אדם כשר. על אדם בשעת יציאת נשמה . על תלמידי חכמים. להלכה נוהגים: על רב שלמד רוב חוכמתו הימנו (שם ח, גשר החיים ד ,ה. ילקו"י ט,טו) והוסיף גשה"ח שם כ"ש על גדולי הדור ואצלו זו שמועה רעה מברך דיין האמת בשם ומלכות ויקיים מצוות קריעה. הדברים מדברים בעד עצמם לקרוע על גדולי ישראל המוזכרים. אך ההחלטה היא אישית.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il