שאל את הרב

  • תורה, מחשבה ומוסר
  • שאלות פרטיות בסוגיות שונות
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
עקב הבגרות בגמרא שיש לי בעוד יומיים, אני לומד כמה דברי ראשונים ואחרונים בנוגע למצוות הסבה, והגעתי שם לציטוט מסוים שאומר "בטל הטעם - לא בטלה התקנה" - א) למה? מה ההגיון? ב) האם זה תקף בכל המקרים? תודה!
תשובה
שלום א. ההגיון שעומד מאחורי כלל זה הוא שלא את כל טעמי התקנה גילו לנו חכמים וממילא אף אם טעם מסוים לא שייך בימינו מכל מקום יתכן שטעמים אחרים שהביאו לתקנה עדין שייכים ועל כן אין לבטל את התקנה. ב. כעקרון כלל זה תקף בכל המקרים שקשורים לענייני אורח חיים ויורה דעה. פעמים שבנושאים הקשורים לחושן משפט לא יחול כלל זה. יום טוב, ובהצלחה.
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
ניווט מהיר
שאלות באתר ישיבה
  • הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
    הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
  • הרב אליקים לבנון
    הרב אליקים לבנון
  • הרב ש. יוסף וייצן
    הרב ש. יוסף וייצן
  • הרב דוד חי הכהן
    הרב דוד חי הכהן
  • הרב נועם דביר מייזלס
    הרב נועם דביר מייזלס
  • הרב אליעזר מלמד
    הרב אליעזר מלמד
  • הרב יצחק בן יוסף
    הרב יצחק בן יוסף
  • הרב פרופ' נריה גוטל
    הרב פרופ' נריה גוטל
  • הרב רואי מרגלית
    הרב רואי מרגלית
  • הרב אלישיב קפקה
    הרב אלישיב קפקה
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il