שאל את הרב

  • הלכה
  • קריאת התורה
קטגוריה משנית
undefined
שאלה
בס"ד לכת"ר שליט"א 1. האם יש לענות אמן אחרי מי ש: א. ודאי לא חותך בשפתיו כשעולה לתורה ב. חותך חלק מהמילים ג. ספק אם יחתוך 2. האם יש הבדל בין ברכה שלפניה לבין ברכה שאחריה? 3. במידה שעליתי לפניהם ועכשיו אני לצידם, האם שייך שאברך במקביל אליהם את ברכות התורה שנית וכאילו אעלה שוב לתורה (ואסתכל על המילים ואחתוך בשפתיים) בלי שישימו לב כדי להשלים למספר הקרואים? האם יש הבדל בין בית כנסת שבו מעלים את הקרואים בשמם לבין בית כנסת שבו אומרים ’יעלה בכבוד’ בלי שם? בברכה,
תשובה
1. אם יודעים בוודאות זו ברכה לבטלה. ויש גם בעיה עם סומא, לפי המחבר לא מעלים והרמ"א מקל בזה. אם הוא ודאי אינו מחתך - אם הוא ספרדי שלא יעלו אותו לתורה, לאשכנזים אפשר להקל. אם חותך חלק - הברכה לא תהיה לבטלה אבל לא טוב לכתחילה. 2. נראה שאין הבדל בין ברכה לפניה או לאחריה 3. הוא לא יכול לעלות למניין הקרואים אבל המפטיר שיעלה ישלים למניין והציבור שמע קריאה בהלכה.
לחץ כאן לשליחת שאלה בהמשך לשאלה זו
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il