- תורה, מחשבה ומוסר
- יחס לספרים שונים
איך התנ"ך נהיה כל כך חשוב?
שאלה
שלום
איך נהיה שהתנך נהיה ספר הספרים האוניברסלי , והאם זה חיובי לנו היהודים או שרבו הקרדומות או מאידך רבו במאמינים בנו
תודה מראש
תשובה
לשואל שלום,
מציווי התורה על כתיבת התורה בשבעים לשון במעמד הר עיבל (דברים כז, ח) אנו למדים על התועלת שבפרסום דברי התורה גם בקרב אומות העולם.
מאידך, בממסכת סופרים (א, ז), אודות תרגום השבעים, נאמר: "מעשה בחמשה זקנים שכתבו לתלמי המלך את התורה יוונית, והיה אותו היום קשה לישראל כיום שנעשה בו העגל, שלא היתה התורה יכולה להתרגם כל צרכה".
מכאן אנו למדים שתרגומה של התורה ופרסומה בין העמים הם אסון.
דומה שצריך להבחין בין תורה ש"מתורגמת כל צרכה" על ידי משה רבנו, לתורה שמתורגמת על ידי חמישה זקנים בדורות מאוחרים יותר, ואינה יכולה להתרגם כל צורכה.
נמצאנו למדים, שעצם פרסומו של התנ"ך הוא מבורך, הבעיה מתחילה עם הניסיון לתרגמו ולפרשו. לפיכך, המשימה המוטלת על האומה הישראלית לדורותיה היא הארת אור ה' תוך נאמנות מוחלטת למקור, ללא תרגומים ושינויים.
יתן ה' ומתוך פרסום שם שמים ברבים יסורו בעלי הקרדומות ויתרבו אוהבי התורה ולומדיה מתוך נאמנות לנותן התורה.
בברכה נאמנה
האם ’פניני הלכה’ מקנה "שכל תורני"?
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ז סיון תשע"א

תנ"ך קסוטו
הרה"ג יעקב אריאל | י"ד סיון תשס"ג

"פרקי אבות לקט פירושים וסיפורים אברהם שטאל"
הרב אליקים לבנון | כ"ד אייר תש"פ

ללמוד מתוך תנ"ך קסוטו
הרב ש. יוסף וייצן | ו מרחשון תשע"ב

הרב רפאל וסרטיל
רב בגרעין בית מוריה - באר שבע עורך תכני לימודים בתנ"ך למערכת החינוך. עורך ספרי קודש.

הקשר בין נשמה לנשימה
ח סיון תשע"ב

השפה העברית
ד ניסן תשע"ב

מקורות לדיני זיבה קטנה וגדולה
ט אייר תשע"ב

נחלות מנשה ואפרים
א סיון תשע"ב

מה אומרים בניחום אבלים
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ו תמוז תשס"ח

לטלפן לקרובים בעקבות פיגוע
הרה"ג דוב ליאור | כ"א תמוז תשס"ב

שם לילדה "אריאה"
הרב יצחק בן יוסף | י"ד שבט תשפ"ב

הוצאת אבל משבעה - כיצד?
הרב יצחק בן יוסף | י"א מרחשון תשפ"א

כניסה למוזיאון בשבת
הרב שמואל אריאל | ז שבט תשפ"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג

שמיעת שיחה מקונסרבטיבי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג
