שאל את הרב

מצות פריה ורביה

undefined

הרה"ג יעקב אריאל

כ"ב שבט תשע"ו
שאלה
שלום כבוד הרב, אם הבנתי נכון, בספרך שו"ת באהלה של תורה אה"ע סימן סז, שאלת מה דינה של אישה אשר אם תלד תאלץ להפסיק את הלימודים שהתחילה בהם ולכן יהיה לה הפסד ממש הן מצד החזרת ההלוואות והן מצד הפסדת כל מה שלמדה עד כה. כבוד הרב ענה שם שמכיוון שאינה עוקרת את המצוה בידים אלא נוטלת את הגלולות לפני כן והמצוה נדחית מאליה נראה שמותר במקום צורך והכרח גדול. בנוסף, כתבת שכדי לדאוג לאובייקטיביות של ההכרח צריך להתייעץ כם פוסק הלכה. בסוף חילקת בין מי שכבר החל בקיום פר"ו למי שעדיין לא. מה המקור ההלכתי לחלוקה הזאת? מדוע יש הבדל בין מי שנולד לו ילד כבר למי שלא אם שניהם לא קיימו פר"ו עדיין? תודה רבה כבוד הרב
תשובה
אחרי לידת ילד יש מקורות בהלכה שפוסק מוסמך יכול לסמוך עליהם לפני לידת ילד ראשון איני יודע מקור הלכתי שניתן לסמוחך עליו יש היודעים לקצוב זמנים לכל זוג ("כבקשתך"?!) ללא מקור המוכר לי זאת ועוד, בדרך כלל רוב רובם של השואלים לפני ילד ראשון יוצאים מנקודת הנחה של אופנות המקובלות כרגע במערב הפרוע (ר' ספרי הלכה בימינו בפרק זוגיות ומשפחתיות)
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il