- הלכה מחשבה ומוסר
- פרק ב
לימוד השיעור מוקדש לעילוי נשמת
אסתר בת רחל
פרק ב פסקה ו
הקשר בין היחיד לאומה מורגש בחן האלוקי שנמצא בכללותה, ומכוחה לכל יחידיה.
היופי הפנימי של כנסת ישראל, שבזה היא ממשכת את לב כל בניהאליה, הוא החן האלוקי הנסוך עליה, מפני שבכללותה היא משגת מהאלוקות נועם עליון עדין כ"כ, מה שאין כל אומה וכל פרט יכול להשיגו.
הרב בפרק א' פסקה ג' אמר שכל דבר ודבר שיש בעולם שלנו האדם חי ומרגיש שאין הכל שלם, מתוק, משתלב והרמוני. האדם לא יכול לחיות בדברים האחרים שעמהם נפגש בעוה"ז אין לו את הציור של השלמות הזו. רגש הנועם וההתענגות כפי שהמסילת ישירים מתאר שכל הנאות העוה"ז באיזה שהוא שלב יש משהו שסותר אותם שיש להם מגבלה או הזמן וכד'.. ומתאר באופן מציאותי שאם האדם שואל א"ע אף אם אינו שואף לא לשלמות מוחלטת כי ככל שמרבה הנאות כך פחות משתלם. בעצם יש באדם פן ששואף לשלמות ואוהב את תחושת השלמות וההתענגות אך לא כל עבודתינו להיות אגואיסטים ולהתענג. בלימוד המסילת ישרים אנו נותנים את הפן המוסרי - השייכות לנצחיות אין סופיות דבר שמאיר אור שלם כזה. אומר הרב מתוך מה ניתן להיות שייכות לדברים אלו - ברמת היחיד לא ניתן להפגש עם זה. החן הזה נמצא בכללות האומה.
היופי - זה תמיד דבר כללי. כשכל דבר ודבר מחובר לנקודה אלוקית זה נותן את התחושה של היופי הפנימי. סתם גוי לא ירצה להיות קשור לכלל ישראל - אין תהליך בגויים של רצון להתגייר. משיכת היחידים לאומה זה מצד שיש לכל יחיד שייכות לדברים הללו. אם יש במפגש עם האומה הישראלית משהו שמושך אליהם זה עדיין לא יהווה משהו שיוכלו לזהות את החן הזה.

פרק ב פסקה ב
הרב ש. יוסף וייצן | ניסן תשס"ט

פרק ב פסקה א
הרב ש. יוסף וייצן | ניסן תשס"ט

פרק ב פסקה ד
הרב ש. יוסף וייצן | ניסן תשס"ט

פרק ב פסקה ה
הרב ש. יוסף וייצן | ניסן תשס"ט

הרב ש. יוסף וייצן
רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל.
מידת החסד היא המידה שעל ידה זוכים לדביקות אלוקית
נתיב החסד - שיעור 6
ל' חשוון תשע"ד
הגעה להצלחה רוחנית בשיטת הרמב"ם
תפארת ישראל פרק י'
ה' אדר א תשע"ו
מהות עם ישראל בגלות - מסירות נפש
אורות ישראל (שיעור 8)
ד' כסליו תשע"ג
אהבת הדומה והשונה - הרחבת החיים והעשרתם
נתיב אהבת ה' למהר"ל, פרק א' (2)
ז' טבת תשע"ב
ברוך שעשה לי נס במקום הזה
מדוע קוראים את מגילת רות בשבועות?
האם מותר לפנות למקובלים?
להתיחס בכבוד
למה משתכרים בפורים? איך עושים זאת נכון?
סדרת החינוך של הטבע!
האם מותר להשתמש בתאריך לועזי?
למה תוקעים בשופר בראש השנה?
ענייני כשרות המצויים
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת

הלכות סוכה
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | התשס"ב

ארבעת המינים
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | התשס"ב

כיצד פועלת דופן עקומה בסוכה
הרב בניה קניאל | אדר א תשע"ד

הלכות סוכה
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | התשס"ב

פרשת האזינו שבת שובה א-ת פ"ש
רבנים שונים | תשרי תשפ"ד
מהות התשובה
הרב אליעזר בן פורת | ו' תשרי תשפ"ג
