- ספריה
- ארץ ישראל
- משפחה חברה ומדינה
- המאבק על הארץ
לימוד השיעור מוקדש לרפואת
ורד מעינה בת יהודית עדנה
א) אנו מצווים שארץ-ישראל תהיה תחת שילטון ישראל ואסור על-כן למסור חלקים מארץ-ישראל לשלטון זר.
ב) יש איסור תורה של "לא תעמֹד על דם רעך" (ויקרא יט ; טז), והסכם זה יש בו סכנת נפשות לישראל.
ג) שליח אינו יכול לפעול בניגוד לדעת המשלח, והעם לא נתן לממשלת מיעוט זו סמכות להחליט בנושאים מהותיים ויסודיים אלה הקובעים את גורלו.
וכלל תורני ידוע, שכל הסכם שנעשה בניגוד לתורה אינו חל. על זה נאמר "אי עביד לא מהני" (תמורה ד:). על-כן טכס החתימה על "הסכם אוסלו ב"' שעומד להערך היום בוושינגטון, אין לו כל ערך משפטי-הלכתי, והרי הוא בטל ומבוטל מעיקרא, ככל מעשה אדם, שהוא משול כחרס הנשבר, כחציר יבש, כציץ נובל, כצל עובר, וכרוח נושבת וכחלום יעוף. ודבר אלֹקינו מלך עולם חי וקיים יקום לעולם (בראשית טו ; יח): "לזרעך נתתי את הארץ הזאת". והננו אומרים לפני ד' אלקינו שכל ההסכם הזה לא על דעתנו ולא בהסכמתנו. אנחנו נאמנים לדבר ד'.
אף-על-פי שאין תוקף הלכתי או משמעות הלכתית לחתימה על הסכם אוסלו, בכל זאת היא אסורה באיסור תורה, וכיון שהיא נעשית בפרהסיה שאין גדולה הימנה, הרי יש בזה חילול ד' בפרהסיה, שכביכול יש הסכמה לסגת משאיפת ישראל לגאולה שלמה ומקיום מצות-ד', השקולה כנגד כל התורה כולה. עצם קיומה של ממשלת-מיעוט יש בה חילול ד' נורא, ועבירה גוררת עבירה, ובחתימה על הסכם אוסלו, חילול ד' הוא כפול. ובחילול ד' הכלל הוא (אבות ד ; ד, קידושין מ.), ש"אין מקיפין בחילול ד'", ו"אחד שוגג ואחד מזיד בחילול ד'". ובהכרזתנו אנו שכל הסכם זה מנוגד לדעתנו ולדעת מקהלות רבבות עם ישראל הנאמנים לד' ולתורתו, הננו ממעטים את החילול ד', ומוסיפים קידוש ד'.
הננו חדורי אמונה שהתנפצות חלום ה"שלום" המדומה הזה, תביא להתעוררות גדולה של אמונה, למהפכה רוחנית חיובית ואורות התשובה יאירו על כל עם ישראל. ועל זה הננו מתפללים בימי תשובה אלו: "השיבנו ד' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם"; "ומחה והעבר פשעינו וחטֹאתינו מנגד עיניך, כאמור: אנכי אנכי הוא מוחה פשעיך למעני וחטאתיך לא אזכֹר. וטהר לבנו לעבדך באמת כי אתה סלחן לישראל ומחלן לשבטי ישורון בכל דור ודור ומבלעדך אין לנו מלך מוחל וסולח אלא אתה". חזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלֹקינו וד' יעשה הטוב בעיניו.
חברון
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ז באב ה'תשנ"ו
כולם רוצים את ירושלים
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ה בתמוז ה'תשנ"ד
קדושת הר הבית בזמן הזה
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | תמוז תשס"א
תורת ארץ-ישראל ותורת חוץ-לארץ
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ח' באייר ה'תשנ"ג
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל לקורות חייו המלאים לחץ כאן.
דרישת המדינה היהודת מישראל ומאומות העולם
לנתיבות ישראל - עמוד קכא - "נצח אומתנו"
ח' שבט תשפ"ב
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ז (1)
שיעור מס' 90
ט"ו סיון תשפ"ג
נתיב העבודה - המשך פרק י"ח (11)
שיעור מס' 75
כ' אייר תשפ"ג
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ט (3)
שיעור מס' 97
כ"ד סיון תשפ"ג
שלוש המצוות שנצטוו ישראל בכניסתם לארץ ישראל
בריאת העולם בפרשת לך לך
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
סוד המנורה וסוד החנוכיה
מה הייעוד של תורת הבנים?
הקשר בין ניצבים לראש השנה
הלכות קבלת שבת מוקדמת
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
כשר קצר ולעניין!
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
הפסוק המיוחד והמשונה בתורה