- הלכה מחשבה ומוסר
- מאמר ב - ספר העיקרים
מאמר שני, פרק כ"ה - שיעור מס' 24
תארי ה' האין סופיים בכמות, באיכות ובזמן
המחבר באר מדוע יש להבין כל תואר של ה' כאין סופי באיכות ובזמן, וכן מדוע הכרחי לייחס לו את כל תארי השלמויות האינסופיים שניתן לדמות. לאחר מכן, הוא הראה כיצד התייחס לכך דוד במזמור "ה' חקרתני ותדע" ושיבח את ה' בכל התארים בשיא מעלתם, וזמנם האינסופי, ויחד עם אינסופיותם הוא באר שאינם פוגמים באחדותו של ה'. ולבסוף טען המחבר שזוהי כוונת חכמי הקבלה שכינו את ה' בשם 'אין סוף' ברוך הוא.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
מאמר ב - ספר העיקרים (31)
הרב בן ציון אוריאל
23 - הבנת התארים שנאמרו על ה' הן מצד עצמו והן מצד פעולותיו
24 - תארי ה' האין סופיים בכמות, באיכות ובזמן
25 - משמעותו הנעלה של התואר 'ברוך' בו אנו משבחים את הקב"ה
טען עוד
הבנת התארים שנאמרו על ה' הן מצד עצמו והן מצד פעולותיו
מאמר שני, פרק כ"ד - שיעור מס' 23
הרב בן ציון אוריאל | כ"ד טבת תשע"ז
משמעות השגת אור ה' הנראה והנסתר
מאמר שני, פרק כ"ט - שיעור מס' 29
הרב בן ציון אוריאל | ד' שבט תשע"ז
שלילת האפשרות לייחס תארים לה' והבנת גדר ה'אחדות' המיוחסת לו בכל זאת
מאמר שני, פרק ט'-י' - שיעור מס' 10
הרב בן ציון אוריאל | ה' טבת תשע"ז
ההוכחה העיונית התורנית למציאות ה'
מאמר שני, פרק ד' - שיעור מס' 5
הרב בן ציון אוריאל | כ"ב כסלו תשע"ז
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
"וּמֹשֶׁה עָלָה אֶל הָאֱ-לֹהִים"
שיעור 20 – ח"א, פרק י, המונחים עליה וירידה
כ"ט מרחשון התש"פ
מקומו של עולם וקיום כסאו לדור ודור
שיעור 19 – ח"א, פרקים ח-ט, המונחים מקום וכסא
כ"ח מרחשון התש"פ
עיקר הגמול וסיבת מיעוט איזכור העולם הבא בתורה
חבורה בכוזרי מאמר ראשון (53) הרחבה לעניין הגמול
סיון התשע"ד
מבנה העולם לפילוסוף ולהשקפת האמונה
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (6) סעיפים ה - ו
כ"ב כסלו התשע"ה
מי חייב לצום בתשעה באב נדחה?
מה מחבר שמיים וארץ?
מדוע פורים גדול מכיפורים?
הלכות שטיפת כלים בשבת
קילוף פירות וירקות בשבת
הדלקה וכיבוי ביום טוב
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
איך לומדים גמרא?
אחדות זו מעבדה של בירורים
דווקא בשעות (הכי) חשוכות של הלילה - מתחיל להשתפר
איך מגדירים כללי מלחמה?