- משנה וגמרא
- יבמות
"דחויה" או "הותרה" ביבום ובכלל
שני ציוויים של התורה מתנגשים. מתי אומרים 'הותרה' ומתי 'דחויה'? ומה יהיה הדין ביבום? מרש"י נראה לחלק בין התנגשות מובנית, כמו קרבנות היום בשבת, שזה היתר מוחלט, ובין התנגשות מקרית כמו טומאה שהותרה בציבור, שזו דחיה בעלמא. בפיקוח נפש ניתן להתלבט עד כמה הוא מקרי. אך יבום בפשטות צריך להיות 'הותרה' לחלוטין. איך נבין א"כ את התוס'? ואיך את המשנה של אבא שאול? ומה הקשר בין כוונה ביבום לכוונה בקדשים?
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם

יבמות - דף ק"ג
הרב אשר חזיזה | כ"ד טבת התשע"ה
הותרה מכח דחויה
מסכת יבמות: דף ח'
הרה"ג שלמה פישר זצ"ל | ב' אדר התשס"ז

יבמות - דף מ"ו
הרב אשר חזיזה | כ"ו חשוון התשע"ה
מתי "דרכיה דרכי נועם" פוטר מיבום?
עיון לשיעור ב מסכת יבמות
הרב חיים כץ | ו' אדר ב' תשע"ט
הלכות קבלת שבת מוקדמת
קילוף פירות וירקות בשבת
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
דיני פלסטר בשבת
למה תוקעים בשופר בראש השנה?
דיני פרשת זכור
למה ללמוד גמרא?
מי יושב במקום שלי?
איך להתכונן לחגים?
מה המשמעות הנחת תפילין?
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?

ריש לקיש ואוכלי האדם
הרב מרדכי הוכמן | אדר תשע"ז
ארבעה בנים, ארבע תשובות
הרב אליעזר מלמד

ריש לקיש ואוכלי האדם
הרב מרדכי הוכמן | אדר תשע"ז
