- שבת ומועדים
- עניני מועדים
סדר הדלקת נרות ליום-טוב
לנוסח האשכנזים וכן לנוהגים ע"פ שיטת הרב מרדכי אליהו זצוק"ל נשים מברכות ברכת "שהחיינו" בהדלקת נרות יו"ט.
אך לנוהגים ע"פ שיטת הרב עובדיה יוסף זצוק"ל נשים לא מברכות ברכת "שהחיינו" בהדלקת נרות.
ליום טוב:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל יוֹם טוֹב.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה. * [בשביעי של פסח אין אומרים "שהחיינו"]
ליום טוב שחל בשבת:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת וְשֶׁל יוֹם טוֹב.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה. [בשביעי של פסח אין אומרים "שהחיינו"]
לשבת חול-המועד:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת.
ליום-כפור:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.
ליום-כפור שחל בשבת:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת וְשֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.
* בברכת "שהחיינו" בליל שני של ראש-השנה יש לכוון על פרי או על בגד חדש.
* כאשר יש שני ימים-טובים רצופים [או שבת ולאחריה יום טוב] - יש להדליק נר-יממה בלילה הראשון לצורך הדלקת הנרות של הלילה השני.
* בליל כפור מדליקים נר-יממה לצורך ההבדלה במוצאי יום-כפור.
* בכל יום-טוב שאינו חל בשבת כדאי להדליק נר-יממה, לצורך בישול וכדומה.
אך לנוהגים ע"פ שיטת הרב עובדיה יוסף זצוק"ל נשים לא מברכות ברכת "שהחיינו" בהדלקת נרות.
ליום טוב:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל יוֹם טוֹב.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה. * [בשביעי של פסח אין אומרים "שהחיינו"]
ליום טוב שחל בשבת:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת וְשֶׁל יוֹם טוֹב.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה. [בשביעי של פסח אין אומרים "שהחיינו"]
לשבת חול-המועד:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת.
ליום-כפור:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.
ליום-כפור שחל בשבת:
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ לְהַדְלִיק נֵר שֶׁל שַׁבָּת וְשֶׁל יוֹם הַכִּפּוּרִים.
בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה.
* בברכת "שהחיינו" בליל שני של ראש-השנה יש לכוון על פרי או על בגד חדש.
* כאשר יש שני ימים-טובים רצופים [או שבת ולאחריה יום טוב] - יש להדליק נר-יממה בלילה הראשון לצורך הדלקת הנרות של הלילה השני.
* בליל כפור מדליקים נר-יממה לצורך ההבדלה במוצאי יום-כפור.
* בכל יום-טוב שאינו חל בשבת כדאי להדליק נר-יממה, לצורך בישול וכדומה.
מדוע פורים גדול מכיפורים?
הפלונטר בצד ימין של הלוחות
דווקא בשעות (הכי) חשוכות של הלילה - מתחיל להשתפר
במה נעבוד כשהבינה המלאכותית תחליף את כולנו?
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
הלכות קבלת שבת מוקדמת
מהות ספר ויקרא ופרשת זכור
לאן שבים ולמה מתוודים?
אחדות זו מעבדה של בירורים
הלכות שטיפת כלים בשבת