- הלכה מחשבה ומוסר
- מאמר ג - ספר העיקרים
מאמר ג', פרק ו - שיעור מס' 8
שמחת הנפש בפעולות המעידה על היותן טובות ואלוקיות
אחר שלמדנו ששלמותו של האדם תלויה במעשיו וכוונתו, המחבר עובר לבירור מהם המעשים הטובים. הוא מסיק תחילה שרק חלק ממעשי האדם אכן מביאות אותו לתכליתו, ומתוך כך הוא מחפש את הדרך שניתנה למין האנושי להכיר מהם אותן הפעולות ששלמותם תלויה בהם. המחבר מבין שהכרחי שתהיה דרך כזו המונחת בעיקר היצירה האנושית בכדי שכולם יוכלו להשתמש בה ולהגיע לשלמותם, כיון שבלא זה יימצא שמין האדם קיים לבטלה. הדרך הבסיסית שמוצא המחבר שנתנה לאדם לבחינת הפעולות הטובות היא שמחת הנפש בהם אחר עשייתן או דאגתה ועיצבונה אז. בפרק הבא המחבר ישלים לבאר מהי הדרך ההכרחית והמדויקת יותר לידיעת מבוררת של הפעולות המקנות לאדם את שלמותו.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
מאמר ג - ספר העיקרים (46)
הרב בן ציון אוריאל
7 - תכלית האדם ואופן קניין שלמותו הנצחית לבעל העיקרים ולרמב"ם
8 - שמחת הנפש בפעולות המעידה על היותן טובות ואלוקיות
9 - הכרחיות הנבואה ותורה מן השמיים
טען עוד
הכרחיות הנבואה ותורה מן השמיים
מאמר ג', פרק ז' - שיעור מס' 9
הרב בן ציון אוריאל | י"ט שבט תשע"ז
מהות התורה מן השמיים לבעל העיקרים
פתיחה למאמר ג' ותחילת פרק א - שיעור מס' 1
הרב בן ציון אוריאל | ט' שבט תשע"ז
"תורת ה' תמימה משיבת נפש!"
מאמר ג', פרק כ"ה חלק ד' - שיעור מס' 34
הרב בן ציון אוריאל | כ"ז אייר תשע"ז
ביאור תוכנן הכולל ומבנם של עשרת הדברות
מאמר ג', פרק כ"ו - שיעור מס' 35
הרב בן ציון אוריאל | כ"ט אייר תשע"ז
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
על מציאות הנפשות
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (10) סעיפים יא - תחילת יב
כ"ה כסלו התשע"ה
תיאורי הגאולה השלישית שביחזקאל
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ג
ג' שבט תשע"ט
עיקר הגמול וסיבת מיעוט איזכור העולם הבא בתורה
חבורה בכוזרי מאמר ראשון (53) הרחבה לעניין הגמול
סיון התשע"ד
מבנה העולם לפילוסוף ולהשקפת האמונה
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (6) סעיפים ה - ו
כ"ב כסלו התשע"ה
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
איך יוצרים את השבת ?
תהיו חמים!
הסוד שמאחורי חגיגות פורים בעיר ירושלים
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
מי יושב במקום שלי?
מדוע פורים גדול מכיפורים?
מה מחבר שמיים וארץ?
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
חג החירות
איך ללמוד אמונה?