- הלכה מחשבה ומוסר
- שער ג'– שער עבודת ה'
שיעור מס' 53 - שער עבודת ה', פרק ג' 2
הכרחיות הערת התורה
מתוך שבעה הפנים המכריחים את מציאות התורה – בשיער זה למדנו ארבעה. על הדרכת התורה הממצעת והמאזנת בין צורכי הגוף לשאיפות הנפש הקשה על האדם בעצמו, על ההגדרות המדויקות למעשים שאינן ביכולת השכל האנושי, על ההדרכה הכללית המאפשרת לכלל בני האדם למלא את חובתם, ועל הגדרת העבודה הנוספת המחויבת לכל אומה, שבט, משפחה או פרט שזכו לטובה אלוקית ייחודית נוספת שאף אינה ביכולת האדם להגדירה. בשולי הדברים עמדנו על ההבדל בין המחבר לריה"ל בהבנת היסוד של התורה והעבודה המשתמע מפרקנו – חובת הכרת הטוב למיטיב או חובה אלוקית הנובעת מיצירת אומה אלוקית ייחודית הצריכה לקיים חובה זה.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
הערת הנפש לעבודת ה' ע"י השכל
שיעור מס' 60 - שער עבודת ה', פרק ה' 1
הרב בן ציון אוריאל | ז' שבט תשע"ח
סוד מטרתנו בעולמנו (חלק ב)
שיעור מס' 69 - שער עבודת ה', השלמת פרק ט' 2
הרב בן ציון אוריאל | כ' שבט תשע"ח
מדרגות בקבלת התורה ועבודת ה'
שיעור מס' 59 - שער עבודת ה', השלמה לפרק ד' 4
הרב בן ציון אוריאל | ו' שבט תשע"ח
הסתירה בין הבחירה החופשית להשגחת ה' מוחלטת
שיעור מס' 64 - שער עבודת ה', פרק ח' 1
הרב בן ציון אוריאל | י"ג שבט תשע"ח
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
הגאולה האחרונה בנבואות עובדיה וזכריה
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ו
ח' שבט תשע"ט
אגדות החורבן במהר"ל
שיעור 18 - פרקים ה'-ז'
ט' אייר תשפ"ג
שלושת הגאולות שבנבואותיו של ישעיה
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ב
ב' שבט תשע"ט
סיכום תוכן מאמר רביעי, מבנהו והבנת תפקידו ומקומו בספר בין שאר המאמרים
חבורה בכוזרי מאמר רביעי (37) סיכום
ט"ו כסלו התשע"ה
המסר לחינוך הילדים שכולנו חייבים לקחת ממצוות "הקהל"
במה נעבוד כשהבינה המלאכותית תחליף את כולנו?
איך מכניסים את ה' אל תוך הלב?
אחדות זו מעבדה של בירורים
הלכות קבלת שבת מוקדמת
תכלת, שושנה, ופרץ שמחה, איך הכל קשור?
השלמת התמונה
איך ללמוד גמרא?
איך עושים קידוש?
למה ללמוד גמרא?
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות