א - תקנת הקריאה בתורה. ב - מספר העולים. ג - מספר הפסוקים.
ד - תקנת הנכנסים והיוצאים. ה - ברכות התורה. ו - הקורא והעולה. ז - דין מי שאינו יודע לקרוא ועיוור. ח - האם מותר להוסיף עולים? ט - הקדמת הכהן מפני דרכי שלום. י - הקדמת הכהן בימי חול. יא - הוצאת ספר שאינו מוכן לקריאה. יב - איסור דיבור בעת הקריאה בתורה. יג - הקריאה בטעמים ובניקוד ואיזו טעות מעכבת. יד - כיצד מתקנים כאשר המשיכו לקרוא אחר הטעות? טו - האם מותר לקרוא בספר תורה פסול? טז - מה הדין כשנמצאה טעות באמצע הקריאה?
מהי מצוות לימוד ת"ת לנשים? ברכות התורה; מאיזה לימוד נשים פטורות; למה יש הבדל בין גברים לנשים? נשים למדניות; סגנון השאלות של נשים בשיעור;ביקורת על הלימוד במכללות; מעלתו של רש"י; ללמד את היסודות ולא חקירות מיותרות; ציצית ותפילין לנשים.
כמה ילדים צריכים להיות בכיתה?חשיבות המשמעת; מה לעשות עם תלמיד שאינו מבין את הנלמד? מה יעשו במקום שאין מספיק תלמידים בשביל לפתוח כיתה ?האחריות המוטלת על המורה – "ארור עושה מלאכת ה' רמיה"; הדרישות מהמורה, כיצד בוחרים בין מורים שונים; מה לעשות אם בהתחלה נבחר מורה בינוני ולאחר מכן מצאו מורה יותר טוב?
שלושת המרכיבים במצוות תלמוד תורה; שתי מצוות מהתורה ביחס לילדים ותוקף מצוות חינוך;הבנה מול שינון; האם ההורים צריכים לשלם על לימוד הילדים?תשלום עבור תושב"כ ותושב"ע ופרנסת הילדים בעודם לומדים; האם ניתן לשלם על לימודי הילדים ממעשר כספים; תקנת יהושע בן גמלא להקים בתי ספר; שעות הלימוד ביום וימי הלימוד.
היחס העקרוני ל"חוכמות החיצוניות" והיחס בתקופת הגלות; כיצד התמודדו גדולי ישראל עם תנועת ההשכלה; האם לימודי חול היום מזיקים או מועילים? דרושים סייגים לאדם הלומד לימודי חול; האם החילון בישיבות שמשלבות תורה עם לימודי חול גדול מהחילון בישיבות ששומרות על טהרת לימודי הקודש?
כמה שעות ללמוד? בחורי ישיבה ובעלי בתים; בחירה בין עולם המעשה לעולם התורה; פרנסת תלמידי חכמים; השפעת הלך הרוח התרבותי המערבי על מוסדות החינוך ובעיית המשמעת; המצווה התמידית ללמוד; כתר תורה כתר כהונה וכתר מלכות.
התנגשות בין מצוות תלמוד תורה לבין מצוות אחרות והתנגשות בין ידיעת התורה ומצוות אחרות; ההבדלים בהגדרת ידיעת התורה בזרמים השונים של היהדות היום וחשיבות הקשר לקהילה דתית;לימוד בישיבה וגיוס לצבא;הנישואין ותורה.
מצוות ידיעת התורה, הקושי כיצד לקיים מצווה זו בימנו, האפשרויות השונות לייעל ולתמצת את לימוד ההלכה והקשיים העלולים להיוצר מכך;מעלתו המיוחדת של חיבור הבית יוסף ומדוע התקבל כ"כ בעם ישראל;יהודי צריך להיות למדן! מהי תוכנית הלימוד הרצויה? (בגמרא והלכה).