מכתב מזוג צעיר על קשיי הפרנסה ומעשר כספים * בימי שבת ישראל על אדמתו חקלאים יהודים תרמו כשליש מתוצרתם * גם מגדלי בהמות נתנו כשליש מהבשר למעשר ומתנות כהונה * גם בימינו ובענפים אחרים יש להפריש מהרווחים לפחות מעשר * מצבנו הכלכלי טוב בהרבה ממצבם של הדורות הקודמים * השתחררות מעול החומרנות על ידי שביתה ממלאכה בשבת והקדשתה להתעלות רוחנית * המשתמש בכל הכנסותיו ואינו חוסך נעשה משועבד למקום עבודתו * חובתם של המנהיגים לפעול להוזלת החינוך והדיור
אספקת המן מדי יום רק לאותו יום לימדה את ישראל להשתחרר מדאגת הפרנסה ומהשיעבוד לחומריות * מי שמפריז בצבירת רכוש דומה למי שהותיר מן המן למחרת, שהמן הנותר הבאיש * המנה הכפולה שירדה בערב שבת שחררה את ישראל מהדאגה לחומריות בשבת * היחס בין השבת לימי המעשה כיחס שבין נשמה לגוף * עבור שבת היה מותר לאסוף יותר מן, כי חומריות שנצברת לשמש את הרוחניות איננה מבאישה * 'פניני הלכה' השלם על הלכות שבת.
האם ההתנגדות לשביתת המורים גורמת לעושק שלא כדין?● אילו הובאה השאלה לפני בית דין, יתכן בהחלט שהיה מורה למורים לשבות ● המורים הדתיים לא צריכים ללכת כפתאים אחרי מנהיגות חילונית.
לימודים ועבודה בסביבה שיש בה נשים לבושות שלא בצניעות * כשיש רק דרך אחת ובה נשים שאינן לבושות בצניעות, מותר לעבור בה. מי שעלול להיכשל, אסור לו להכניס את עצמו לניסיון.
החינוך התורני-לעשירים בלבד? האם מובטח לנו שהקב"ה יחזיר את כל הוצאותינו על חינוך הילדים? הדרך הראויה: לחסוך בהוצאות לצרכי רשות, ולהוציא בהתאם ליכולת לצרכי מצווה; הפיתרון: חיזוק מוסדות תורניים לא פנימייתיים והשלמת החינוך באמצעות הקהילה.