הרב הביא מחלוקת רמב"ם ראב"ד מה הטעם שיוצאים יד"ח בשופר גזול
מחלוקת נוספת האם פסול לולב הגזול הוא גם בשאר הימים או שלא - הרב העמיד את המחלוקת בתור מחלוקת רב ושמואל
השו"ע פוסק כמו הרמב"ם והרמ"א כמו הראב"ד
מספר סברות מתי אומרים מצווה הבאה בעבירה ומתי לא.
הרב הסביר את מחלוקת רש"י תוס' מה המקור של הצורך בהדר,
הרב חקר אם ההידור הוא חלק מהמצווה ובלעדיו אין מצווה או שבלעדיו המצווה לא שלמה, אך אם אין אפשרות אחרת עדיף ליטול ארבעת המינים ללא הדר, הרב בירר את זה ע''פ מחלוקת ראשונים
מחלוקת התוספות (ט.) והריטב"א בעניין איסור מצווה הבאה בעבירה האם זה מדרבנן או מדאוריתא.
בעניין חקירת האחרונים האם פסול מצווה הבאה בעבירה היא איסור חפצא או איסור גברא ולבסוף כמה נפקא מינות מתוך החקירה הזו.
הסבר שהמחלוקת בגד האם אומרים מצווההבאה בעבירה במצוות דברבן או לא יסודו הוא בעצם האם מצוות לולב בשאר הימים חוץ מהראשון היא המשך הראשון או מצווה בפני עצמה.