השכינה תמיד שורה, אך במדרגות. ככל שציבור גדול ומאוחד, השכינה יותר מופיעה, וכשעם ישראל מאוחד בארצו ובירושלים הבנויה - השכינה שורה בגדלות ובשלמות. עם ישראל הוא בנו של ד', ואין זה נתון לבחירה. על בסיס זה ניתנה תורה לכלל ישראל, באופן טבעי וסגולי, ולא בבחירה.
אפשר לקרוא נבואות ביחיד, אבל קריאתן בציבור בברכה היא פרסום עניין הגאולה. שרוב ההפטרות עוסקות בגאולתם של ישראל. וכל ברכת ההפטרה שנאמרות בציבור עוסקות בעניין הגאולה. וקידוש השם הוא פרסום עניין הגאולה.
למלך ישנם הרבה אנשים שסובבים אותו, אך ישנו אחד שהכי קרוב אליו מכולם ואפילו נותן לו הוראות. מיהו אותו אדם? מה הנמשל של זה לחיי התורה? הרב עודד מילר ב"רגע בפרשה" לפרשת בחוקותי.
האדם צריך לדעת שהכל מגיע מה', ואף שנדרש מהאדם להתאמץ ולפעול כפי יכולתו, ביטחון בה' יביא לו ברכה. "אשרי אדם מפחד תמיד" בדברי תורה, בעבודת ה' המוטלת עליו. האדם צריך תמיד להשתדל ככל יכולתו. אך בדברים שאינם תלויים באדם, עליו לבטוח בה'.
"בחוקותי", "חוק" זה מלשון חקוק, אלו מצוות שחקוקות בתורה, היסודות של התורה, המאור שתורה.
רוב ם ישראל נמצא עדיין בגלות כי הם לא מבינים את מעלת הארץ.
מדינת ישראל היא המדינה המובילה בעולם בתחומים רבים.
הפסוק אומר "ולא תגעל נפשי אתכם" אפ' כשלא ראויים הקב"ה לא יגעל את עמ"י.
אדם שמתקרב לקב"ה , הקב"ה שוכן בתוכו, גילוי הקב"ה בעולם היא תוצאה של הכלים שהאדם מכין.
מדוע העולם הבא לא מוזכר בתורה? האם פרשת הקללות מדברת על הגלות הראשונה או על הגלות האחרונה? כיצד יתכן שבמשך כל ימי הגלות אף אחד לא הצליח להתיישב בהצלחה בארץ ישראל?
רבי שמעון וחבריו יוצאים למלחמה ברומאים ומנצחים. לא נתקבל שם ארץ ישראל כ"פלשתינה" כמו שרצו הרומאים. לא התקבל שמה של ירושלים כ"אליה קפיטולינה". עם ישראל חזר לציון, בנה את ירושלים ויבנה בקרוב את בית המקדש.
המציאות הגיאוגרפית ,החקלאית המדינית והצבאית הרכינה ראש בפני נבואה זו. ודאגה לכך שבמשך אלפי שנים אמיתותו תישמר. את סיפור שממת הארץ בזמן גלות הבנים חזתה התורה אלפי שנים מראש.
*כל אחד מחמשת החומשים נקרא אור. *"אם בחוקותי תלכו" - שתהיו עמלים בתורה. *כשאנשי הקודש בעם ישראל עמלים בתורה עוד ועוד- זה משפיע על כל העם. *במלחמת ששת הימים נעש קידוש ה' גדול, ואחד שוגג ואחד מזיד בקידוש ה'.