כל עוד אין מספיק יהודים בארץ ישראל, אויבינו ממשיכים להתקיים בה ולהרוג בנו , אם היה עם ישראל משכיל לעלות לארץ לפני מאה ועשרים שנה, המצב הדמוגרפי בגבולות הארץ המובטחת היה רוב יהודי מוחץ , המחלוקת פוגעת בריבוי של עם ישראל, כפי שאירע בקהילות הונגריה שהתפצלו ובכך גרמו להתבוללות מואצת.
יש בהורות קשר רגשי עמוק לאין ערוך מאשר הזיקה שבין אדם לרכוש, ולו היקר ביותר, שהוא מחזיק בידו. יש בהורות המשכיות של הקיום מדור לדור: הקיום החומרי - באמצעות הירושה, והקיום הרוחני - דרך חינוכם של הילדים לאור מורשתם של הוריהם.
הנוער החביב של תנועת בני עקיבא עוסק במעגלי עשייה רבים וברוכים, אולם כעת צריך להרים את דגל הנשמה: להבין שהכול נובע מהצד הרוחני במציאות, ולכן עלינו להרבות את העיסוק בו באמצעות תורה ומצוות.
ט"ו באב היה בתקופת המשנה יום טוב שכולו סביב הקמת משפחה בישראל , יש הרבה יוזמות חיוביות לפתרון בעיית הרווקות המאוחרת, אולם העיקר הוא לחנך לערך הזוגיות, האהבה והמשפחה, כי בכך השורש , בדורנו, לנוכח ההתקפות המבקשות לצייר את המשפחה כעול על האדם המגביל את חירותו, עלינו להגביר את ההסברה כי המשפחה היא אושרו של האדם.
לאב שממנו הגיע הזרע יש זכות ודאית על פי ההלכה, בעוד מעמד האם נתון במחלוקת הלכתית. אולם במקרה החלפת העוברים בבית החולים אסותא, שבו אין לנו ידיעה כרגע לגבי זהות האב, נהגנו במכון פוע"ה ללכת אחר פסיקתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל ולהחשיב את נושאת ההיריון לאם התינוק.
שוכר קבע מזוזות מהודרות מאוד בדירה. משהסתיימה תקופת השכירות, נמנע מלהסיר את מזוזתיו בשל האיסור להסירן, וביקש מהשוכר הבא אחריו את דמיהן, כדי שירכוש מזוזות מהודרות לדירה שעובר אליה. הדייר החדש התנגד לשלם.
בשם המצוקה האישית של הרצון להביא ילדים לעולם, תרומות זרע וביצית מביאות לעולם ילדים נטולי זהות, שמלבד הבעיה ההלכתית החמורה שהם חשופים לה, גם נשללת מהם הזכות האלמנטרית להכיר את כור מחצבתם.
ההקפדה על הלכות הטהרה אינה גילוי הקדושה בבית, אלא רק תנאי הכרחי למצוות עונה שהיא הגילוי האמיתי, תפיסת מצוות עונה כמרכזית בקיום הבית מבוססת מאוד ביהדות, ודווקא הנצרות היא זו שממעטת בערכה , התגובות שקיבלתי בעקבות פרסום הספר 'שמחת הבית וברכתו' לימדו כי הציבור היה צמא לאמירה כזאת
הכלל הגדול שקבעו חכמים בדיני כתמים הוא להקל , הרופאים מסופקים אם הדימומים שנגרמים מההתקן התוך־רחמי הם תוצאה של פציעה או דלקת , הלכה למעשה: אישה שברחמה התקן תמעט ככל הניתן בבדיקות ותימנע מלבישת לבנים , בניגוד לטענות המחמירים, קיים ספק אם לייחס את הדימום להתקן, ומשכך שלא בזמן הווסת יש להקל
צניעות איננה קשורה דווקא לנושאים שבינו לבינה, וצניעות איננה מחיקה כשם שענווה איננה ביטול עצמי. צניעות היא התנהגות שנמנעת מהבלטה, ומאחר שיש בגופניות הנשית צד שמושך את העין ההלכה דורשת להצניע אותה