כיום, ששמיטה דרבנן כי אין רוב יושביה של ישראל עליה, בוודאי שגם חובת הביעור של פירות שביעית היא רק מדרבנן. אבל חייבים לזכור כי אנחנו מאוד קרובים להיות רוב יושביה עליה, וצריך כבר עכשיו לחשוב על ההלכות שישתנו בשביעית הבאה ויהיו חמורות יותר באיסור תורה
פירות שגדלו על ידי עבודות האסורות בשמיטה, וכן פירות שלא הופקרו בשמיטה האם אסורים?
סקירת הסוגיות ממקורם בתורה דרך הראשונים
עד הפוסקים האחרונים. הקדושה שבשמיטה דרבנן.
מחלוקת הראשונים בגדרי איסור לא תחנם וגדרי גר תושב בזה"ז והאם הדבר חל על ישמעאלים.
מחלוקת האחרונים בדבר היתכנותו של היתר מכירה למרות מכירת הקרקע לנכרי וחיפוש הפתרונות לצורך קיום היישוב היהודי בשנת שמיטה.
שכחת הצפייה לארץ הייתה לשם תיקון שהאומה נזקקה לו, שבא ע"י הגלות.
בשיעור- המשך תיאור התהליך שעבר העם בגלות, כיחידים וכעם, והעובדה שאלו שמתעוררים לפעול למען הכלל הם דווקא אנשי "עולם החול"
התורה מגלה את פנימיותה הנעלה של האומה. יש השפעה הדדית וקשר בין מצבו הרוחני של העם להופעת סגולת הארץ.
תיאור התהליך שעבר עם ישראל בגלות - למה כך היה מוכרח לקרות ומה הוא מצמיח.
האם ההידור לתת הלוואה בסוף שנת השמיטה כדי לשמוט הוא הידור נכון , מה הפתרון להלוואות בסכום גבוה,האם הלוואת חלב וביצים נחשבת הלוואה לעניין שמיטה , צריך לשמור את שטר הפרוזבול עד אחר כניסת שנת תשפ"ג ולא יותר.