פסוק בפרשה – רמז לימים בהם קוראים בספר תורה , בפסוק שבע תיבות ועשרים וחמש אותיות .
האם תחילת דינו של האדם הינה על מו"מ באמונה או על דברי תורה, רמז לעשרת ימי תשובה בברכת הֲשִׁיבֵנוּ אָבִינוּ לְתוֹרָתֶךָ בתפילת שמונה עשרה .
כל שינוי צריך להיעשות בשלימות, מתוך היערכות אליו, וכך כשעוברים מהנהגת משה להנהגת יהושע נערכים לשינוי בצורה מסודרת. יש בעם ישראל ערבות הדדית, היינו שהמצוות והעבירות מתחלקות בין כולם, וזה משתלם, שכן גדולה מידה טובה ממידת פורענות.
השמחה המיוחדת שאנחנו מוצאים בהבאת הביכורים תלויה בכך שהמצווה היא כביכול לתת מתנה לקב"ה. כעת אנחנו לא רק מקבלים אלא גם נותנים. זה נותן לנו את האפשרות לשמוח ולהתחבר יותר אל הטוב שקיבלנו מהקב"ה.
תחיית עם ישראל בארצו - עבודת ה' של כלל ולא אוסף של פרטים. "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" - סמכות חכמים. מחלוקות חכמים - רק בגבולות ולא בשורשים. הביטחון בקב"ה - אסור לפחד!. קבלת פנים לשיעור א'.
כל מי שמביא לשברון לב כאשר יש רעב משלם מחיר יקר. כל שכן כאשר מישהו שובר את לב העם שיוציא את כספו ממדינת ישראל כאשר אין רעב, וכאשר בגלל ההפחדות שלו הוא מסכן את חוסנה של מדינת ישראל, הריהו מסכן את עצמו ביותר.
עתידים ישראל לשוב בתשובה, ואנחנו מובטחים על התשובה. קלותה של התשובה, לפחות בהחלטת הלב. לעתיד ה' ימול את הלב והוא לא ירצה דברים רעים כלל. בארץ ישראל יש תורה חדשה ויכולות חדשות. התשובה שקיימת בכל העולמות. המהר"ל על מעלת התשובה לפני המיתה.