4 שיעורים

שמיעת וראיית הברכה
שלושה רעיונות לפרשת ראה
1. "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה" - מכאן אנו רואים שלא די לזכות לברכה, אלא יש לזכות ולראות את הברכה. 2. לגבי הברכה אומרת התורה "אשר תשמעו" ואלו לגבי הקללה "אם תשמעו" - מה פשר ההבדל? 3. "והיה אם תשמעון" פירש רש"י: "על מנת אשר תשמעו" מה בא רש"י להוסיף?
הרב אביחי קצין | כ"א אב תש"ע

האם עמ"י הפכפך?
התורה מזהירה את עם ישראל שלאחר הניצחון על הגוים לא יתפתה לאמץ את דרכם: "איכה יעבדו הגוים האלה את אלוהיהם ואעשה כן גם אני". איך יתכן שלאחר הניצחון על הגוים ירצה עם ישראל ללכת לעבוד את אלוהי הגוים?!
הרב אביחי קצין | י"ט אב תשס"ט

מהות הברכה והקללה
מדוע לגבי הברכה מופיעה רק השמיעה: "את הברכה אשר תשמעו", ואלו לגבי הקללה גם שמיעה וגם עשיה: ."והקללה אם לא תשמעו... וסרתם מן הדרך"?
הרב אביחי קצין | י"ט אב תשס"ט
