yeshiva.org.il


תנ"ך חומש בראשית לך לך פרשת לך לך ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט רש"י ושפתי חכמים על פרשת לך לך

א. מחלישה את הגוף, גורמת למריבות בין איש לאשתו וממעטת את הממון.
ב. ממעטת פריה ורביה, ממעטת את הממון וממעטת את השם.
ג. ממעטת את השם, גורמת למריבות בין איש לאשתו וממעטת עסק התורה.
ד. ממעטת את הדעת ואת הממון.

א. על ידך כל הבריות יכרעו לי ברך.
ב. כולם יהיו מבורכים בגללך.
ג. אדם אומר לבנו תהא כאברהם.
ד. אתה מברך את כולם.

א. שהיה בורא אברהם נשמות חדשות להביאן לכנען.
ב. שעזבו מקום מרווח ונעים ובשבחם הכתוב מדבר, שלקחו גם מצוה זו ואל תקרי נפש אלא נופש.
ג. אלו בני אדם שגיירום אברהם ושרה ומעלה עליהם הכתוב כאילו עשאום.
ד.

א. לשלם את הקפותיו.
ב. להתפלל על דינה בת יעקב.
ג. להתפלל על בעלי שכם שיצליחו במלחמתם באבימלך.
ד. להתפלל על בני יעקב שיבואו להלחם בשכם.

א. הראהו הר סיני והר נבו.
ב. הראהו הר גריזים והר עיבל ששם קיבלו ישראל שבועת התורה.
ג. הראהו מכירת יוסף.
ד. הראהו מלחמת אבימלך עם אנשי שכם.

א. על בשורת הזרע.
ב. על בשורת ארץ ישראל .
ג. על הבשורה שינצחו בני יעקב את שכם.
ד. תשובות א' ב' נכונות.

א. לראות אם יבקש אברהם עזרה מבני אדם או יסמוך על אלוקיו.
ב. לנסותו אם יהרהר אחר דבריו של הקב"ה שאמר לו ללכת אל ארץ כנען ועכשיו משיאו לצאת ממנה.
ג. לנסות מה תאמר שרה לאברהם אחר שהוציאה מחרן וגם כאן בארץ שהגיעו אליה יש רעב.
ד.

א. ינצל ממיתה.
ב. יתנו לו מתנות.נוי נפש.
ג. ינהגו בו בכבוד.
ד. שינגע ה' את בית פרעה וזה סימן לבניו לעתיד לבוא.

א. חולי עיניים.
ב. חולי הקשור לעצמות הגוף.
ג. חולי הגורם לאדם שיבכה תמיד.
ד. מין ממיני השחין והוא הקשה מכולם.

א. שהיתה קומתם זהה.
ב. דומין בקלסתר פנים.
ג. שהיו קולותיהם זהים.
ד. שהיו שניהם מכניסי אורחים.

א. בחברון.
ב. בשכם.
ג. אין ממרא שם מקום אלא שם אדם.
ד. בצפת.

א. מלך עמורה.
ב. מלך אדמה.
ג. מלך עילם.
ד. מלך סדום.

א. שנה אחת בשנת השלש עשרה לעבודתם.
ב. שנה אחת בשנת הארבע עשרה לעבודתם.
ג. שלש עשרה שנה מרדו.
ד. שתים עשרה שנה מרדו.

א. שהיה צריך להשרף בגפרית בהפיכת סדום ולא למות בחימר.
ב. שיראה כמה אברהם בעל חסד גדול אולי יחזיר את עמו בתשובה.
ג. שהיו אומות שלא היו מאמינים שניצל אברהם מאור כשדים וכיון שיצא זה מן החימר האמינו באברהם למפרע.
ד.

א. ראה במפלתו של שמשון.
ב. ראה פסלו של מיכה (שנלקח ע"י שבט דן).
ג. שעתידין בניו להעמיד שם עגל (של ירבעם).
ד.

א. הוציאו מאהלו לחוץ לראות הכוכבים.
ב. אמר לו צא מאיצטגנינות שלך.
ג. הוציאו מחללו של עולם והגביהו למעלה מן הכוכבים.
ד. כל התשובות נכונות.

א. כיון שנמלטה מידו.
ב. ישראל נמשלו ליונה לכן לא בתרה, רמז שיהיו קימים לעולם.
ג. ביקשה ממנו רחמים וחמל עליה.
ד.

א. שיהיה גנב כמו שאמרו חז"ל שלא קבלו את התורה מפני...
ב. כולם אוהבים אותו ומלטפים אותו.
ג. כל מלאכה מלאכה הצריכה ידיים הוא עושה כגון בניה סבלות וכד'.
ד. כולם שונאים אותו ומתגרים בו.

א. משמחתו על הברית שכרת ה' עימו.
ב. שהיה עצוב על שאין לו בן משרה.
ג. ממורא השכינה.
ד. זמן נפילת אפיים היה.

א. דומה כמי שנלקח ממנו צלם דמותו.
ב. דומה כמי שכפאו שד.
ג. דומה לברוז שמהלך על חוט ועומד ליפול בנהר.
ד. דומה כמי שאין לו אלוה.

א. עובר בעשה.
ב. מתחייב כרת.
ג. עובר בלאו.
ד. מחויב ב-20 שקלים לבית המקדש.

א. שיולד לה עוד בן מלבד יצחק.
ב. שתולד לה בת.
ג. על החכמה.
ד. שחזרה לנערותה.

א. על אברהם שלא האמין שיולד לו יצחק.
ב. על שרה שלא האמינה שיולד לה יצחק ולגלגה.
ג. על הגר שלא רצתה שיולד יצחק.
ד. על ישמעאל שלא רצה שיולד יצחק.

א. לשון עצבות.
ב. לשון שמחה.
ג. לשון אמיתת דברים.
ד. היפך תשובה ג'.

א. על שם הצחוק.
ב. י' = 10 נסיונות, צ' = שנולד לשרה ל-90 שנה, ח' = שנימול לשמונה, ק' = שילדו אברהם למאה שנה.
ג. כתשובה ב' אך במקום 10 נסיונות צ"ל 10 הדברות.
ד. תשובות א' ב' נכונות.