yeshiva.org.il


גמרא מנחות מבחן דפים מ"ז-ס"א

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת מנחות, דפים מ"ז-ס"א

א. לכו"ע מותר באכילה.
ב. לכו"ע אסור באכילה
ג. מחלוקת: לאביי מותר ולרבא אסור
ד. איבעיא דלא איפשטא

א. אם עומדת ממילא ליטמא אמרי', ואם לאו לא אמרי'
ב. בכל גווני אמרי'
ג. בכל גווני לא אמרי'
ד. אם התרומה מועטת מהחולין אמרי' ואם היא מרובה מהן לא אמרי'

א. לא הוי פיגול אך צריך לפדותו ויפלו דמיו לבדק הבית.
ב. לרב חסדא דס"ל עקירה בטעות שמה עקירה הוי פיגול ולרבא לא הוי פיגול
ג. לכו"ע לא הוי פיגול
ד. לכו"ע הוי פיגול

א. חייבים להקריב אך אם רוצים להקריב יכולים להקריבו בתורת נדבה
ב. מחלוקת: לת"ק יקריבו ולר' שמעון לא יקריבו
ג. לכו"ע לא יקריבו
ד. לכו"ע יקריבו

א. יביאו עשרון שלם ויקריבוהו כולו.
ב. יביאו עשרון שלם ויקריבוהו מחציתו ומחציתו יאבד
ג. יקריבוהו בטומאה, דטומאה הותרה בציבור
ד. יביאו עשרון שלם ויקריבו מחציתו ומחציתו יקרב לנדבה.

א. שניהם דוחין שבת ואין דוחין טומאה
ב. שניהם דוחין שבת ודוחין טומאה
ג. מנחת נסכים דוחה שבת ואין דוחה טומאה ומנחת נדבה דוחה שניהם
ד. מנחת נסכים דוחה שבת וטומאה ומנחת נדבה אין דוחה שבת וטומאה

א. לכו"ע מדכ' אותה
ב. לכו"ע מדכ' כליל תקטר
ג. מחלוקת: לר' יהודה מדכ' אותה ולר"ש מדכ' כליל תקטר
ד. מחלוקת: לר' יהודה מדכ' אותה ולר"ש מדכ' חק עולם

א. שהיו מקריבים רק בבוקר עשרון שלם.
ב. עשרון בבוקר ועשרון בין הערביים
ג. שהיו מקריבים רק בין הערביים עשרון שלם
ד. לרבא עשרון בבוקר ועשרון בין הערביים ולר' ירמי' עשרון בבוקר

א. מחלוקת: לרבנן חצי קומץ לכל עשרון ולאבא יוסי קומץ שלם לכל עשרון
ב. מחלוקת: לרבנן חצי קומץ לכל עשרון ולאבא יוסי ב' קמצין לכל עשרון.
ג. לכו"ע קומץ שלם לכל עשרון
ד. לכו"ע חצי קומץ לכל עשרון

א. דכ' מצות תאכל.
ב. דכ' מצה תהי'.
ג. דכ' לא תאפה חמץ.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. דכ' טוב טעם ודעת למדני
ב. דכ' הנחמדים מזהב ומפז רב
ג. דכ' טוב לי תורת פיך
ד. דכ' כי לקח טוב נתתי לכם

א. מחלוקת: לרבנן אינה חמץ כלל ולרב חנינא ב"ג הוי חמץ נוקשה
ב. מחלוקת: לרבנן הוי חמץ נוקשה ולר' חנינא ב"ג הוי חמץ גמור
ג. לכו"ע אינה חמץ כלל
ד. לכו"ע הרי היא חמץ נוקשה

א. שתורם אחד מחמשה
ב. שתורם מאומד ללא מדידה
ג. שתורם מן הרעה על היפה
ד. שתורם מן החייב על הפטור

א. מדאורייתא אין חילוק ביניהם ומדרבנן בעי' מן היפה
ב. תלוי: מקום דאיכא כהן תורם מן היפה ובדליכא כהן תורם מן המתקיים
ג. בכל גווני צריך לתרום מן היפה
ד. בכל גווני צריך לתרום מן המתקיים.

א. בכל גווני לוקה אחת.
ב. בכל גווני לוקה שתים
ג. תלוי: החמיצוה במזיד לוקה שתים, החמיצוה בשוגג לוקה אחד.
ד. תלוי: ערך חבירו ואפה הוא לוקה שתים ערך הוא ואפאה לוקה אחת

א. פטור.
ב. חייב
ג. תלוי: היפך בגחלים חייב לא היפך בגחלים פטור
ד. איבעיא דלא איפשטא

א. בין בשאור ובין בדבש אסור
ב. בין בשאור ובין בדבש מותר
ג. תלוי: בשאור אסור ובדבש מותר
ד. בין בשאור ובין בדבש מדאורייתא מותר ומדרבנן אסור

א. מדאורייתא כשירה ומדרבנן פסולה
ב. פסולה.
ג. כשירה אלא שלא עלתה לבעלים לשם חובה.
ד. כשירה ועלתה לבעלים לשם חובה

א. מדכ' והבאת "את" המנחה
ב. ילפי' בהצד השוה ממנחת נדבה ומנחת סוטה.
ג. משום דכ' "המנחה" דמשמע כל המנחות
ד. דכ' זאת תורת המנחה הוקשו כל המנחות זל"ז.

א. טעון סמיכה ותנופה ע"י הכהן
ב. אינו טעון תנופה וסמיכה כלל
ג. טעון סמיכה ותנופה, ויכולים הנשים לסמוך ולהניף.
ד. אינו טעון סמיכה כלל, וטעון תנופה ע"י הכהן