yeshiva.org.il


גמרא מנחות מבחן דפים ס"ב-ע"ו

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת מנחות, דפים ס"ב-ע"ו

א. שאינה צריכה דוקא כהן דאף ישראל כשר בה
ב. שאם לא עשאה אינה מעכבת הכפרה
ג. דלא בעי' בה לשמה
ד. שאם חישב בשעת תנופה להקטיר המנחה חוץ לזמנה אין בכך כלום

א. לכו"ע יביא מספק כלי שנקרא מרחשת ומנחת מרחשת
ב. לב"ש הוי ספק עד שיבא אליהו ולב"ה יביא מנחת מרחשת
ג. לב"ש יביא שניהם מספק ולב"ה יביא כלי שנקרא מרחשת
ד. לב"ש הוי ספק עד שיבא אליהו ולב"ה יביא כלי שנקרא מרחשת

א. לרבה פטור משום דאזלי' בתר מעשיו ולרבא חייב דאזלי' בתר מחשבתו
ב. לכו"ע חייב חטאת
ג. לכו"ע פטור מחטאת
ד. איבעיא דלא איפשטא

א. מהא דתמיד הוי קרבן קבוע ולא מצאנו קרבן קבוע ביחיד
ב. משום דקיבלו איש מפי איש עד משה רבינו דהוי קרבן ציבור
ג. מהא דכ' "תשמרו" דהוי לשון רבים
ד. משום דכ' צו את "בני ישראל" דמשמע דהוי קרבן ציבור

א. משום שלא ניתנו מעות אלא לצורך להן.
ב. משום דס"ל דמירוח הקדש אינו פוטר
ג. משום דס"ל דעומר אינו קדוש
ד. משום דבשעת מירוח עדיין לא נהי' הקדש ורק אח"כ הקדישוהו

א. תלוי: בארץ ישראל אינו פוטר ובחו"ל פוטר.
ב. למ"ד מירוח עכו"ם פוטר הכא נמי פוטר ולמ"ד אינו פוטר ה"נ אינו פוטר
ג. לכו"ע פוטר
ד. לכו"ע אינו פוטר

א. תלוי: עד חצות היום אסור ומחצות ואילך מותר
ב. מחלוקת: לרב ושמואל אסור ולר' יוחנן ור"ל מותר
ג. לכו"ע מותר
ד. לכו"ע אסור

א. מקח קיים ואין צריך להחזיר אונאתו
ב. מקח קיים ויחזיר אונאתו.
ג. מקח בטל ויחזיר דמי המקח
ד. תלוי: בדבר שבמדה יחזיר אונאה ומקח קיים ובדבר שבמשקל המקח בטל

א. תלוי: למנחות כשרים ולשתי הלחם איבעיא דלא איפשטא
ב. בין למנחות ובין לשתי הלחם פסולים
ג. בין למנחות ובין לשתי הלחם כשרים.
ד. איבעיא דלא איפשטא

א. משום דבמחובר עדיין אין ע"ז קדושת תרומה ורק אסור לזרים
ב. משום דבטלה דעתו אצל כל אדם ואין שמה אכילה
ג. כיון דאסור לזרוע תרומה וזרעוה באיסור משו"ה פטור
ד. הלכה למשה מסיני שפטור בכה"ג

א. מחלוקת: לתנא דברייתא אין מצטרפין ולתנא דמתני' מצטרפין
ב. מדאורייתא אין מצטרפין ומדרבנן מצטרפין
ג. לכו"ע אין מצטרפין
ד. לכו"ע מצטרפין

א. מדכ' בהבאה דבעי' עומר מן האביב דמשמע דמתיר אף שאינו מן האביב
ב. מדכ' אשר תזרע בשדה
ג. מדכ' בהבאה מהחל חרמש - דמשמע דאף כשאינו בר חרמש ניתר ע"י העומר
ד. הלכה למשה מסיני

א. מחלוקת: לרבי כשר ולר"א ב"ר שמעון פסול
ב. מחלוקת: לרבי כשר ולר' עקיבא פסול
ג. לכו"ע כשר
ד. לכו"ע פסול

א. משום דעשה דוחה לא תעשה
ב. מדכ' במועדו
ג. מדכ' במועדיכם.
ד. תמיד ופסח מדכ' בהו במועדו, ושאר קרבנות דכ' במועדיכם

א. לכו"ע מדכ' לכל מנחתם
ב. לכו"ע מדכ' וכל "מנחה" וילפי' באם אינו ענין לשאר מנחות
ג. לחזקי' מדכ' וכל מנחה וילפי' באם אינו ענין, ולרבינא מדכ' לכל מנחתם
ד. ילפי' בהיקש משאר מנחות דהוקשו כל המנחות כולן זל"ז

א. דכ' דבר אל "בני ישראל" איש כי יפליא וכו' נזיר להזיר
ב. דכ' אשר יקריבו לה' לעולה פרט לנזירות
ג. דכ' בנזיר כי נזר אלוקיו על ראשו וזה לא שייך בעכו"ם.
ד. כיון דנזיר חייב בקרבן ועכו"ם אימעיט מקרבן, לא חל עליו נזירות

א. מנין לכהן שיכול להקריב נדרים ונדבות אפי' בלילה
ב. מנין לכהן שיכול להקריב עולות במשמרת שאינה שלו
ג. מנין לכהן שיכול להקריב קרבנות שמחויב בהם במשמרת שאינה שלו.
ד. מנין לכהן שיכול להקריב קרבן תמיד בכל עת שירצה בתורת נדבה

א. דכ' תלתא קרבנו וממעטי' בכור ומעשר ופסח
ב. דסמיכה כ' בשלמים ואינם דומים לשלמים דשלמים בעו תנופת חזה וכו'
ג. משום דאינם באים בנדבה
ד. הלכה למשה מסיני.

א. בכל גווני מברכים המוציא
ב. ביש בהן פירורים כזית, ובאין בהם פירורים כזית אם יש להם צורת לחם
ג. רק ביש פירורין שגדולים מכזית.
ד. בכל גווני רק אם יש בהם צורת לחם

א. מחלוקת: לחד תנא ולרב הונא יצא ולחד תנא לא יצא
ב. לכו"ע לא יצא.
ג. לכו"ע יצא
ד. איבעיא דלא איפשטא