yeshiva.org.il


גמרא מנחות מבחן דפים צ"ד-ק"י

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת מנחות, דפים צ"ד-ק"י

א. בסמיכת קרבן ציבור כגון פר הבא על כל המצוות
ב. במי ששכח לסמוך קודם שחיטה
ג. במי שסמך שלא לשמה שיכול לסמוך שוב לאחר שחיטה
ד. בכהן גדול - ומשום יקרא דכ"ג.

א. לכו"ע לא נפסל.
ב. לכו"ע נפסל
ג. מחלוקת: ר' יוחנן ור"י בן לוי, חד ס"ל דנפסל וחד ס"ל דלא נפסל
ד. איבעיא דלא איפשיטא

א. דבעי' שיהי' יפה וראוי היטב לאכילה
ב. משום דאם יעשה מע"ש ויקדשו בכלי יפסל בלינה
ג. דלישה ואפי' הוו חלק מהמצוה, והמצוה היא בכל יום
ד. שמא יעשה בע"ש ויוציאום בשוגג מהעזרה.

א. משום דהוי ציפוי של שיש דאינו מקבל טומאה
ב. משום דהוי ציפוי שאינו עומד
ג. לר"ל משום דעצי שטים חשיבי ולא בטלי ולר"י משום דרחמנא קרי' עץ
ד. לכו"ע משום דרחמנא קרי' עץ.

א. בכל גווני בתוספת חצי אצבע
ב. בכל גווני בתוספת אצבע.
ג. בזהב ובכסף בתוספת אצבע ובבנין בתוספת ב' אצבעות
ד. בכל פעם לפי הערכתם של האומנין

א. שעיקר הכוונה בברכת כהנים צריך שתהי' בפסוק האמצעי.
ב. שלוים חשובים יותר מכהנים וישראלים.
ג. שבקריאת התורה של י' פסוקים אמצעי קורא ארבעה.
ד. שלא יגביה אדם עצמו יותר מדאי ולא ישפיל עצמו יותר מדאי

א. מדחזי' ששברי לוחות מונחין בארון
ב. מדחזי' שעשו ממחתות החטאים ציפוי למזבח
ג. מדחזי' שכותבים ספר תורה על עור של בהמה
ד. מסברא.

א. לרב אמי ורב יוחנן מקיימים ולר' ישמעאל אין מקיימים
ב. לכו"ע מקיימים.
ג. לכו"ע אין מקיימים
ד. אם למד כל התורה כולה מקיים ואם לאו אין מקיים

א. שעבודה כשירה מדאורייתא אף בלילה בכל הקרבנות.
ב. שאין הלילה מופקע מחיוב קרבנות לגמרי רק אין עבודה כשירה בו
ג. שנדרים ונדבות קריבים אף בלילה
ד. שנודרים נדרים ונדבות אף בלילה

א. תלוי: לצורך מותר לפדותן, וסתם אין פודין אותן
ב. מחלוקת: לשמואל פודין אותן ולר' פפא אין פודין אותן
ג. לכו"ע פודין אותן.
ד. לכו"ע אין פודין אותן

א. משום דאמרי' דמתוך שלבו נוקפו על חטאו גמר ומקדיש לה
ב. משום דכל הראוי למזבח אין יוצא מידי מזבח לעולם.
ג. משום דספיקא דאורייתא לחומרא וחייב על עצם אכילתו בספק
ד. מעיקר הדין הוא חולין רק אין יוצא לחולין גזירה שמא יזלזלו בקדשים

א. משום דקיי"ל תפוס לשון ראשון
ב. לכו"ע בטעי ואומר אילו הייתי יודע וכו' הייתי נודר מן החיטין.
ג. מחלוקת: לחזקי' משום דתפוס לשון ראשון ולר' יוחנן משום דטעי.
ד. האי תנא ס"ל דאף בנדר ופתחו עמו חייב לקיים נדרו

א. אין צריך להביא כלל
ב. עשרון וחצי
ג. ב' עשרונות
ד. עשרון אחד

א. לכו"ע ברביעית אם יקרוש ויעמוד על כזית
ב. לכו"ע אין מטמא כלל.
ג. לב"ש אינו מטמא ולב"ה מטמא ברביעית כשיכול לקרוש ולעמוד על כזית
ד. לב"ש אינו מטמא אלא ברביעית ולב"ה מטמא אפי' בפחות מרביעית

א. איבעיא דלא איפשטא
ב. אחת
ג. שנים
ד. אין צריך להביא כלל כיון דיש סתירה בדבריו

א. לכו"ע מנחה א' של ששים עשרונים
ב. לכו"ע חמש מנחות של ששים עשרונים
ג. לרבנן ה' מנחות של ס' עשרונים ולרבי ה' של ס' עשרונים מא' ועד ס'.
ד. לרבנן ה' מנחות של ס' עשרונים ולרבי ה' מנחות של ס' עשרונים.

א. מחלוקת: לרבנן יביא פר ולרבי יביא פר ועגל
ב. מחלוקת: לרבנן יביא עגל ולרבי יביא פר ועגל
ג. לכו"ע יביא פר.
ד. לכו"ע יביא פר ועגל

א. בינוני לבד קדוש ויקריבו למזבח
ב. בינוני וגדול קדושים וימתין עד שיסתאב בינוני ויחללו על הגדול
ג. בינוני וקטן קדושים וימתין עד שיסתאב בינוני ויחללו על הקטן
ד. בינוני לבד קדוש וימתין עד שיסתאב ויתן מעותיו להקדש

א. לכו"ע אינו עולה בין בשוגג בין במזיד
ב. לכו"ע עולה בין בשוגג בין במזיד
ג. בכל גווני לרב נחמן עולה ולרב ששת אין עולה
ד. בשוגג לכו"ע עולה ובמזיד לרב נחמן עולה ולרב ששת אין עולה.

א. ילפי' משבת דחזי' דמתעסק אינו נקרא "עושה".
ב. דכ' לרצונכם תזבחהו לדעתכם זבחו ושנה עליו הכ' לעכב
ג. משום דבעי' לשמה
ד. פסולו הוא מדרבנן - שמא לא שחט כדין